Premiärturen

Vaknade vid 9 tiden. Skulle med pendeln 11.08. Segade o drack kaffe med mor&far. Fick rapport av dem från släktkalaset under kvällen. Kom på att jag nog behövde hämta min bil. Mamma skjutsade. Kom ut o bilen inte var klar. Ett rör som var trasigt, så det skulle kosta ytterligare 1500kr. Bättre det än tiotusen i avdrag, som bilförsäljaren försökte med.
Attans brådis till tåget blev det.

Väl på jobbet flöt allt på riktigt bra. Utväxlingen fick jag hjälp av Palle med.
Kom iväg i tid. Flöt på bra. De obligatoriska 5 bara.  Lucka öppen indikerade hela tiden annars funkade nog det mesta.
Automatväxel ur vid vändninngen i Berga bara. Kylvattentemp hög indikering oxå, vilade motorn lite bara så funkade det igen.
Mötet var sent så vi blev sena från Berga på uppväg. Det gjorde att jag hann på toa. Skulle ju vara så bra med sånt på P mot G, men inte om man bara har 20 min på sig att vända i Kac.
Tågvärdarna var ju nya, försökte hjälpa dem så gott jag kunde men KLT maskinen hade jag helt förträngt insåg jag.
Var ca 20 sena upp o 8 min tillgodo till X.et enl tdt, halva tåget typ 60 personer som skulle med. Ringde o bad dem hålla en stund. Blev lovade att så skulle ske o gav därför denna information till resenärerna. Ha, det hade man ju inte gjort som vanligt. Gissa om både de o jag blev snopna när det stod ett godståg på spår 2 där X.et skulle invänta. Jag förstår att det blir följder o att det är olika bolag. Men varför inte lösa situationen? Jag hade folk som skulle med flyg o som skulle vidare.
Ringde o bad att få en buss. Fick veta att nästa x gick 22. Hur glada tror ni folket var? Gissa vem som stod på plattform o försökte få dem att lyssna o förstå. Lyckades hitta personalen som skulle jobba på nattåget som passerade 20.50, så de kunde ta tag i problemet, någon Uppsala, Eskilstuna o Västerås. Min rast rann ut i sanden. Tom var snäll o växlade in mitt tågsätt undertiden. Hann ner o värma maten, medan Å.E växlade ut en Y1.a till. Vi skulle tydligen multa, då hennes tåg hade blivit inställt tidigare. Hjälptes åt att hänga ihop o få ordning på detta. Blev sena pga en tjuvindikering.
Åt sedan ljummen mat medan Å körde.  Väl framme, tog vi isär tågsätten o gjorde klart för morgondagen o ställde av.
Tror jag sov innan huvudet landade på kudden. kl 23.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0