Försovning

Tack Emme för tipset om Ormen på första sidan. Har ännu inte hunnit så långt som till Aftonbladet.

Har jobbat sedan 10 igår till 13 idag. Sovit i Västervik. Började med att försova mig igår. Började ju 10 så trodde att det var lugnt då. Ha, kl 09.00 Vaknade M o trodde jag hade åkt. Jag sov. Blev lite fart på mig.
Första svängen gick till Kalmar. Upp igen o till Vk. Trängsel ställde till det lite.
I morse bytte vi vagn o körde upp till Lp, rast o så ett varv vk igen. Långa turer, men jag gillar ju det när man ändå åkt till jobbet vill jag ju gärna göra mina timmar. Inte en massa småskvättar så man blir skyldig tid i slutändan.
Efter jobbat idag Hämtade jag ut nya bilen. En dj..la massa som försäljaren var snäll att visa. Jag lyssnade väl på hälften. Tänkte väl att det där lär ju M ta reda på innan jag hinner sätta mig i ia f.
Stannade på banken på Ikano o satte in pengarna från bilen i tisdags. Handlade korv o bröd.
Väl hemma hade kusinen med 3 av 4 barn hunnit dyka upp. Hon hade varit hos sin mormor, min farmor, innan i väntan på att jag skulle sluta jobba. Har myst i solen på pooldäck hela eftermiddagen. Pojkarna har badat, alla tre. Hennes Joshua 6 år o Jeovanni 3 år och Linus. M o Madde har provåkt bilen.  Så nu har han hittat alla finesser o ställt in allt o provat det mesta, precis som jag trodde.
Grillade korv innan de for hemåt för en stund sedan. Lilla Angelina 2 månader var så söt.

Imorgon börjar jag 04.55, åker alltså 04 kanske läge att ställa alarm. 03.30? räcker det, jo, det gör det nog.
Slutar efter att ha kommit tillbaka från Nässjö, enl schema1 15.17 enl ändring 14.40, Så det blir väl någonstans där mellan.
Väl hemma blir det snabbtitt hemma så allt kommit med i husvagnen o iväg. Ekipage 1 åker tidigare, de ville nog anpassa efter mat o sovtider.
God natt o God helg åter Måndag, eller förresten blir det nog på tisdag t o m, då jag börjar jobba 13 på Mån, o vi checkar ut på morgonen, stress, nej då inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0