Lördags

Tog mig en sovmorgon då det alltid är jag som är vaken o ser till att barnen somnar. Har en konstig dygnsrytm o svårt att sova på kvällarna.
Fick kaffe på sängen när jag vaknade av Mattias som varit vaken sen 6.
Började med att skicka upp honom på vinden efter slalomskidorna för att kolla igenom längder o skick.
Jag hade fel angående längderna. Linus skidor är bara 90 cm, i minsta laget alltså, så var ju hans bindningar spruckna oxå. De håller säket ett par åk, men frågan är om de håller i två dagar. Maddes utrustning var ok, hon fick begagnade pjäxor förra året det hade jag glömt. Linus fick ju helt nya så det visste jag. Så är det ju mina skidor som är ett stort frågetecken. Kan gå. Verkade funka nu, när jag testade hemma. Men svor ju o testade A´s förra året då de gick upp hela tiden.  Mammas bindnigar tog Mattias bort o kastade. Skidorna stor dock kvar i hallen.
Så efter lite velande så bestämde vi oss för att ta en sväng till pingstkyrkans second hand o kolla utbudet på begagnat. Fanns ett par st alternativ men det var mest  riktigt gamla bindningar.
Mattias visste att han hade sett pjäxor sist vi var i Ulfåsa med I + M-L dvs för ca 3-4 år sen. Så vi åkte dit. Men de har ju bara golfgrejer o möbler. Så vi for vidare till Motala o förstörde lite pengar på ÖoB o Maxi istället.
Det blir av någon anledning mycket billigare om ajg handlar när jag är själv. Det blir en himla massa onyttigt när vi är allihop.
När vi kom hem grilljerade jag en skinka vi köpt. Passade på att slänga ihop en marängtårta av äggvitorna som blev över. Mattias spolade av bilarna. Sen landade vi som vanligt i soffan vid TV´n. Var inget att se så vi skulle välja en film. Det slutade i världskrig. Jag tycker att om man en lördagskväll ska välja en film att se hela familjen så kan man tänka på barnen o välja något som de vill se. Medan Mattias ville se någon vuxenfilm. Så han hotade med att gå o lägga sig. Trevligt att vi kan göra något roligt tillsammans.
Vad vi såg?
Shrek.

Kommentarer
Postat av: S.M.

Åh, Shrek, men det är ju absolut inte det sämsta!! Har ni sett "rödluvan", fast som tecknad detektivkomedi? Kommer inte på vad den heter på engelska nu, men den är skitkul. Titta på den !!

2008-01-14 @ 18:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0