Supernanny bla

Jo, jag var så snäll o lade ut en nyckel till Madde igår o åkte bort med gympa kläder till Linus. De var på bio med skolan på morgonen, så väskan fick stå på trappan.
Sen åkte jag o jobbade. Pass till Malmö med ett X2000. Taxi ut till Bangården. Stod i solen o njöt ett bra tag. Var ca 10 grader. Så härligt vårlikt. For en sväng på Trelleborg, fick sällskap av en kollega o en elev på fototurné. Var tillbax i Malmö vid 17 tiden. Landade ett tag vid datorn innan jag fick a..et ur o ringde efter taxi igen. En kollega skulle oxå till hotellet så vi passade på att dela. Så sparade jag en hundring åt företaget igen då. Lämnade in väskan på hotellrummet o gav mig ut på stan. Gick upp till triangeln som jag anade skulle ha öppet till 19. Köpte mig en ny hårborste att ha i jobbväskan, en liten o några nya hårsnoddar, tror någon äter dessa hemma. Promenerade tillbax o tog ut lite pengar på centralen, blev en Whooper Jr på BK oxå. Tog med denna till hotellet o kollade på Jo Frost, supernanny.
Tyckte nog hon hade en del kloka råd även denna gång. Att pappan skulle vara mer delaktig, lära känna sin dotter, umgås med sina barn när han var hemma. Känns lite deja vú, undra om inte jag sagt så oxå. Barnen som var ordentligt stökiga i inledningen fick gå på taekwando o avreagera sig. När de var hemma planterade de blommor ihop o gjorde lite Crafts?? pyssel alltså ihop med mamman, helt i min stil att sysselsätta barnen. Inte skuffa undan att jag måste göra det o det o ni får klara er själva.
Sov sen ett par timmar innan det var dags att bege sig hemåt. Var i Nässjö vid 5,40.
Så när jag kom hem var M på väg upp. Blev lite kaffe o ett halvhjärtat försök att få iväg barnen. Somnade nog innan de åkt dock.
Vaknade igen vid 12 snåret. Madde o kompis har kommit hem sedan dess. Linus kommer strax, han är på fritis än då tanken ju är att jag ska sova så här dags.
Sen ska vi ta en sväng o spana in Märta. Busa lite med Emil, som visst varit hos farmor idag då de andra varit i Motala o gjort pku-test.
Jag har varit på vinden o plockat ihop lite kläder till Märta av Maddes gamla, fanns dock inte så mycket kvar, har portionerat ut i omgångar. Men hon lär väl bli överöst med nytt.
Vid 17 tiden skulle L o jag höras o se om vi kunde gå en sväng.
Maddes kompis ska vara kvar över natt. Har planerat Hamburgare o pommes till kvällen.
Hoppas på en lugn lördag imorgon, kanske en biltvätt. Det skulle nog min bil må lite bra av såg jag.
På sön blir det en sväng på Stockholm- med passresa hem. Rätt lättförtjänta x-tra pengar med andra ord. Sliter ju inte ihjäl sig i a f och hyfsat betalt är det ju oxå.
V8. 
Ledig Mån o tis.
 Börjar 17 på Ons, då är M. ledig. Hemma igen vid 06 tors. Den dagen är enda dagen på sportlovet Linus måste vara på fritis. 
22.46-05 fre-lör.
Ledig sön.  
v.9
 19.15-03.47 mån-tis
20.20-04,30 tis-ons
17,45-13,00 ons-tors
ledig fre-lör-sön.
Då blir det Ullared!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0