Slalomåkning

Vi var uppe vid 7.45 varje dag för att hinna åka så mycket som möjligt.
Så denna lördag var det då dags även för mig. Tog 130 skidorna upp för att hyra mig ett par fina carvingskidor. Stod en stund i kö. Medan jag väntade hörde jag två tjejer bakom ryggen snacka om mina pjäxor. De är av 80tals modell pjäxorna o bara två spännen över vaden o inte en himla massa spännen. Tjejerna var lyriska o sa sen åt mig att hålla hårt i dessa pjäxor för den modellen hade varit den bästa. Liftkort o sen iväg. Barnen lurade upp mig i trestolsliften, den kunde man gå av innan man var helt uppe. Men så jag skrek Madde i örat, var totalt livrädd. Fick dessutom ett stopp på värsta höjden. Någon som klantat sig där nere allså. Så det gungade när det stannade. De försökte få mig att tro att sexstolsliften inte kändes lika mycket o få upp mig ända upp men den gubben gick inte. Åkte Mormorsstörtlopp. En grön backe som nog hade varit i min smak om det inte hade blåst så dant så man var tvungen att staka sig utför. Värmde oss i en kåta. Lite kaffe.Ett par åk till blev det. Fastnade för näst sista avhoppet innan toppen i Världscupbacken. Svart/Röd/grön backe. Letade sen matställen igen, gav upp o åkte hem o tog varmkorv o bröd istället. 70kr för lite soppa som inte ens barnen tycker om, nej mat ska man nog ha med sig om man ska till Stöten.
Vi hade ju tänkt att lyxa med detta då vi ju vunnit själva stugan. Men utbudet var ynkligt. Åkte ett par åk till o sen blev det åter igen After Ski. Var ett gäng som hade något hemmabygge o åkte med i backen iklädda svarta trikåer o svartkrullig peruk a la svarta pantrar lr ngt. En svensexa skulle jag gissa på. Kul hade både de o vi i a f. Någon sprang uppför slalombacken, såg lite jobbigt ut. I slalompjäxor, efter att liftarna stängt. Glömt skidorna?
After Ski var dock inte Linus grej han stod i andra ändan av området o väntade på oss. Tillslut kom han i a f o tog en läsk o hämtade nyckeln så han kunde åka hem till stugan o värma sig. Blev en slökväll vid TV´n. Packade väl d som gick att få ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0