Måndags

Som vanligt rinner tiden iväg fortare än vad man tänkt sig.
I måndags var det utbildningsdag. Lyckades komma försent. Vet inte om jag i dessa lägen anser det mindre viktigt att vara i tid lr vad problemet är. Jag avskyr folk som kommer försent. Det är respektlöst nonchalant. Kom iväg sent hemifrån då Mattias läst nyheterna på datorn istället för att sätta på kaffe o flytta tvätten från tvättmaskinen till torktumlaren. När jag gjort detta räckte inte min tid till det jag måste. Dessutom var det såpahalt. En snitthastighet på 60 km/h istället för 85 km/h gör skillnad på 8 mil. Åkte sen ner till Jobbet, bara att lokalen var ändrad. Vände o åkte till Kyrkan där vi ibland hyr lokal.
Tack o lov verkade de inte ha börjat när jag kom 8.20. De saknade en kanon. Blev lite snack medan vi väntade.
Bla mitt favoritämne... INTE!
Huruvida nyanställda ska få vara handledare/instruktörer. Jag är handledare o en kursare till mig är ins. Jag vet att han är fullt kompetent för att fixa detta. Det var han nog redan när vi började utbildningen. Sen kan jag visst hålla med om att vi inte har erfarenheten. Jag skulle inte fixa ins. För jag vill inte stå framför en grupp o hålla lektion så. Inte heller skulle jag våga åka uppföljning med de "gamla" o säga åt dem hur de ska bete sig.
 Nu vet jag ju att en av dessa som diskuterade saken varit hos arbetsledarna o klagat på att jag är handledare.
Vilken dj..la gnäll. Ska bli lite skönt att slippa.
Dagen i övrigt flöt väl på bra.
Hade en diskussion till huruvida jag har två lr tre månaders uppsägning. Jag hade kollat o fått svaret två månader. 
Blev att jag fick kolla igen. Nya avtalet säger visst att alla som varit anställda i mer än sex år har alltid tre månader.
Men jag har ju bara varit anställd i tre år. Så det är två som gäller. Men jag lämnade ändå in pappret på eftermiddagen. Fixade nya turer till helgen då mina tåg lör-sön var inställda. Blir Hallsberg fre-lör o sen Malmö en kortis på söndag. 
Kom iväg lite tidigare än tänkt hem. Så jag hann in på Willys o handlade lite. Fixade schema till fritis på vägen innan jag hämtade Linus. Fick en påringning på förmiddagen att vi hade missat detta. Jag hade ju fyllt i mina tider på almanackan, men visste inte hur Mattias tänkt jobba. 
Var på Byalagsmöte på kvällen. 
Ska köpa in nya stolar till Ingemarsgården. Ny dator till UG. 
Nytt möte 16/3 o Årsmöte 30/3 kl 14.00 båda gångerna. Har snart fått ihop mina 8 volontärtimmar. Undra om jag kan lämna in dessa fast jag har sagt upp mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0