Anställningsavtal

Idag kom nya anställningsavtalet på posten, påskrivet o ska postas omgående. Så skönt.
Infomöte kommer att ske när lokalerna är färdigrenoverade i april.

Idag ska vi åka till Simhallen i Mjölby. Madde tar med sig M.

Igår hade jag toppnotering på besöksräknaren. Hela 38 unika besökare.
Brukar ligga på 20-25. Inte för jag bry mig nämnvärt.
Inget jag strävar efter direkt.
Har fått många mejl o sms helgen. Många som undrar hur man är funtad om man talar om för någon att man har avskytt personen länge.
Inget jag bryr mig om, lite tråkigt att få så mycket skit för sina åsikter bara. Men antagligen trampade jag på en väldigt öm tå. Man måste känna sig väldigt träffad för att reagera på detta sätt.
Personen i fråga har lösenordsskyddat sin blogg. Då är man rädd för vad andra ska tycka antar jag. Haha.

Jag hjälpte min bror på hans bröllop. Var värdinna, toastmaster mm. För detta fick vi alla som hjälpte till teaterbiljetter till frivillig föreställning. De som gjorde lite mer fick även övernattning till detta.
Det är ju detta jag menar, det är liksom lättare att be om hjälp nästa gång och folk som vet att de får ut något av det de ställer upp på hjälper gärna till igen.
Nej, jag är inte ute efter pengar.
Antar att det var mitt dåliga samvete för att vi inte ställer upp i år som spökade. Då jag inser att det kommer att bli tufft för dem som ska utföra arbetet. Att höra att den o den o den inte kan. Undrade ju bara om det inte kan ha andra orsaker oxå. För visst måste det kosta på, med resa o ledighet även för andra.

Jag vet givetvis att företag inte ska drivas med vinst, utan man ska göra investeringar för att hålla vinsten nere för att slippa skatta bort den. Men jag undrar vilken rörelse som skulle funka utan att belöna sin personal?

Om man inte kan ta till sig detta o fundera över situationen utan att ringa o gorma, o spy galla över sånt som hänt för 30 år sen som man inte har en aaning om. Ja vad ska jag säga? Säga saker som man inte kan ta tillbaka, om någon. Lyckat? njae, antagligen inte.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Till att börja med så har personen ifråga inte lagt lösenord på sin blogg. Den existerar inte längre.
Den var gjord för att hålla släkt och vänner uppdaterade på vad som händer hos oss. Inte för att en i släkten ska spy galla över oss i den.
Det är inte rätt och riktigt för andra behöva göra.
Övriga som läser har ingen aning om varken det ena eller andra vad som varit tidigare så därför har jag tagit bort den helt.
Detta är något som kan skötas mellan oss och som jag också försökt göra genom samtal tidigare för flera år sedan, telefonsamtal, samt via mejl istället
Om det nu ska sägas så har jag också fått massor med meddelanden om samma sak:
Många som undrar hur man är funtad om man talar om för någon att man har avskytt personen länge.
Det du insisterar på att orsaken till att andra inte kommer beror på annat är inte sant men nu lägger jag ner då detta är löjligt.
Fortsätt du skriva om du tycker det är roligt och finner nöje i det.
Jag har sagt till dig att skriva ihop räkningen och skicka den till oss så ska vi betala dina skulder.

Jag har aldrig tvingat er till något av detta.
Det är ingen öm tå att vi inte betalat er mer än vad vi gjorde den gången 2.000:- samt mat och husrum. Du kan skratta så gott du vill inte gör det något. Jag klarar mig ändå.
Roligt att du alltid tycer dig ha rätt.

2008-02-18 @ 12:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0