När råttorna anfaller..

Linus satt vid datorn i går kväll o läste på Correns sida.
Om städning.
Fäller sedan kommentaren som rubriken anger.
Mamma! Det står att Överdriven städning kan göra barn sjuka!

M. o jag bara tittade på varann o skrattade. Jag undrade om han menade allvar. Frågade fint, tycker du verkligen att vi har det överdrivet städat här?
Tänkte han kunde fundera på detta en stund.
Enligt kommentarerna anser ju en stor del att veckostädning är helt ok, någon tyckte tre gånger om året är tillräcklgt.
Jag tycker nog veckostädning låter sundare. För visst hittar man dammråttor hos mig också. Men när de anfaller i trupp då är det nog dags.

Sen tycker jag väl att ha det undan plockat ger ett skönare intryck. När vi kom från stallet igår hade Linus dragit fram o hällt ut stora trädgårdsplockepinnet i hallen. Jag klev över det gick in o slog mig ner vid datorn.Tror båda barnen stod kvar bakom mig o gapade av förvåning att jag inte kastade mig över det o plockade upp. Inte ens skrek hysteriskt åt Linus att göra det.  Linus var hungrig o ville ha mat. Jag sa bara, vill du att jag ska laga mat får du lov att plocka upp i hallen, annars blir det ingen. Han plockade upp! Den var effektiv. Hoppas man kan tänka på det i alla lägen, men det funkar kanske inte alltid. Vad hade hänt om han inte hade plockat upp, hade vi blivit utan mat då eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0