Matdags igen

Så kom kvällen o det stora bekymret igen. Vad laga?
Barnen hade fått pytt i panna i skolan o i morgon vildfärslimpa.
Jag som hade så gott om köttfärs, där gick detta bort.

Vi åt ju färskpasta till lunch med creme fraich smaksatta tomat/chili med kräftstjärtar i.
Känns som jag skulle behövt något rejälare nu.

Receptkedjebrev körde vi ett tag, kanske ska ta fram lite sådana o få lite idéer, grejen är ju bara att inget duger åt d andra.

Grannen med 8 månaderstjejen har varit över o fikat i eftermiddag.
M. har varit tillbaka med släpet hos lillebror.

Ryggen svider- fick nog lite sol på den på förmiddagen när jag satt o rensade ogräs.
Vågar man hoppas på fint väder imorgon oxå.
Har ju fler blomland kvar.
Slänten på baksidan lockar inte ett dugg. Helt igenvuxen. Knappast att man hamnar i solen där heller väl. Kanske ansiktet vissa tider.
Måste hitta sekatören oxå. Nu är det bara rosorna kvar på långsidan.
Finfint blev det på pooldäck med nya möblerna.
Bara att ett ben på lilla bordet vid solstolarna var kortare.Jag sa vänta o byt.
M. sa, jag kapar d andra tre.
Vet inte om han gjorde det. Bara trist att göra åverkan på alldeles nya möbler ju. Tänkt om han missar på en millimeter - va bidde det då då??? osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0