Maaat!

Ja nu är maten klar, Fullkornsspiralmakaroner + köttfärsås. Vet redan nu vad barnen säger. Usch o så går d. Det är sååå roligt att laga mat här.
Har fått två maskiner tvätt vikt o inolockad o diskmaskinen urplockad.
Kläder o skor till fotograferingen i kväll framplockat struket o klart.
Sömn- jo det blev nog en timma till mellan två o tre. Men det gjorde ju att jag inte kom iväg ut, som jag tänkt.
Har inte ens öppnat dörren på hela dagen trots det fina vädret.
Jag får panik känslor bara jag tittar ut o ser allt man borde göra.
Tack o lov hade M.klippt ner all lavendel i helgen- det är vanligtvis mitt jobb- det var skönt att slippa. Brukar ha riktigt ont i handleden efter den pärsen. Nu är det bara sånt där plock kvar - sopa bort löven ur gången mellan hus o garage. Sånt man ser varje gång man går där men inte tar tag i.
Klippa rosorna- när björkarna har musöron dvs typ nu snart.
Där emot blev inte våra träd klippta i år heller. Oups- jag orkar inte engagera mig i sånt. Men jag vet ju att man ska. Om man klipper alla uppåt växande skott, så får man mer lätthanterliga träd. Men men, varför börja nu efter 8 år. 
Längtar efter att sitta i en lägenhet o slippa denna trädgård. En etta, som man kan torka upp direkt efter sig själv, om man spiller. 
Inte 150 kvm att städa upp efter andra, är bara så dj..la less. 
Väskor o jackor på golvet i hallen så man inte tar sig in ens.  
Stänger dörren åker o dansar, sen jobbnatt på det.
Tar det sen...

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Längtar? Det låter som du har planer på att fara din kos?

2008-04-23 @ 19:26:53
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0