En dag till...

Varför är vi tröttare än barnen? Har fart runt hela dagen. Kan ju ha sin förklaring.
Åt tillsammans med M. när han kom hem. Han stämde sedan Linus gitarr med hjälp av datorn medan jag sorterade tvätt. Kl 19.30 Fick jag nog, gick o lade mig o glodde på Vänner.
Tog väl ca 5 minuter innan M kom oxå. Där låg vi o halvsov. Slog över till Äntligen Hemma, sov sedan gott båda två.
Madde satt på sitt rum med sin dator. Linus plinkade gitarr. Sova , skulle de nog inte komma på tanken.
Så nu var det bara att pallra sig upp igen o försöka övertala dem att det faktiskt är läggdags o en dag till i skolan.
Bäst att läsa för Madde så hon somnar. DH för jag väl se i ett annat liv. Känns viktigare att vi läser.

Linus undrade nu ikväll om vi ska åka o se en majbrasa. Han som aldrig brukar vilja åka någonstans. Jag hade nästan slagit det ur hågen. Men kanske ska ta med barnen o åka o kolla ändå. Det är ju faktiskt rätt så mysigt.
M. vill inte så han får väl bli hemma. Det är så roligt att vi gör saker tillsammans.

Nu: LÄSNING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0