Allt klart?

Blommorna fick vatten
Ett par maskiner tvättade, sorterade o inlagda, en kvar i maskinen, piiip klar nu.
Golvet är avtorkat.
Mat i micron än så länge, ska bli hamburgare av köttfärsen var det tänkt.
Linus har beställt Blodpudding, så då får det bli dubbel mat idag.
Handla var det ju oxå på listan- nej det får bli en annan dag.
Frukost kanske det blev dåligt me, bäst att kasta sig på mobilen o se om M. har åkt så vi åtminstone har mjölk.
Jag har ju jobbat i helgen o då står ju världen still, lr?

En hög med stryktvätt blev över, kanske kan bli kvitt den framför TV´n ikväll.
Det är ju där min strykbräda står o tar plats, mitt i vardagsrummet. Inte går jag o ställer mig i en tråkig tvättstuga heller.
Morgondagen då.
Studiedag o ledigt för barnen. Jag är hemma. Madde började tjatet redan i eftermiddags o vill åka till någon simhall. Är rädd att alla häromkring är lediga bara. Måste i s f bli tidigt för sedan rider ju hon som vanligt.
Bad dem bli överens så kan vi åka. Linus vill ju helst bara vara hemma. Gissa om hon har övertalningskampanj.
Hade en önskan till o det var att de skulle plocka upp efter sig o hjälpa till lite hemma. Jag har idag plockat kläder o godispapper o annat i hela huset. Jag är så less på detta, att städa o plocka o vara hushållerska. Varför skulle jag åka med dem till simhallen när jag inget får tillbaka. Förklara? Har gått på niten- vi lovar-vi ska göra det-sen alldeles för många gånger.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, är du välkommen att vara med i min tävling natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av 1000 kronor!!

2008-04-07 @ 18:46:34
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Anonym

Haft en bra dag? :)

2008-04-07 @ 18:47:24
Postat av: Emma

hmm, mycket att göra. mycket so du har gjort. duktigt verkligen. förstår inte hur man hinner hehe! =)

ha en mysig kväll! Kram Emma!

2008-04-07 @ 18:56:20
URL: http://curlysuecannotlie.blogg.se/
Postat av: Fredricas Modeblogg

Kul att du är med och tävlar :) Bara att hålla tummarna nu.

2008-04-08 @ 07:52:48
URL: http://fredriiica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0