Kom ju bara till onsdagen förrut,

Jag var tvungen att gå o vila en stund mellan.
Nu har jag vilat, o startat middagen. Makaroner o köttfärssås som man tror att alla barn äälskar. Utom mina då. Linus kommer att titta på det o säga usch det där äter inte jag o sen gå till sitt rum. För att kl 21 när vi andra ska sova vilja ha mackor. Det är vår vanliga gång.
Mattias har säkert ätit ute eftersom han är i Linköping så han kommer hem mätt. Har jag tur får jag Madde som sällskap.
Onsdagen vaknade till så pass så jag kunde skjutsa in killarna på Brottningen. Mattias skulle komma med tåget 18.16 så han fick ta med dem hem.

Så torsdagen då. Det var ju utvecklingssamtaldagen det.
Fixade båda samma dag. kl 14 o 16, hem mellan.
Linus fröken tyckte han var en riktig skolpojke nu. Skriver småbokstäver med mellanrum. Läser instruktioner o förstår vad han ska göra. Hänger med bra nu sen han fick senaste omgången rör i öronen. Kan mycket av det man ska klara när man går  ut tvåan redan nu, fast vi bara är på höstterminen.

Madde - Slarvar när hon skriver. Sökläser otroligt bra, men tappar koncentrationen när hon ska läsa skönlitteratur.
Hade gjort en lästest. Där topresultatet var 9. Medel skulle visst ligga på tre.  Madde hade 6.
10 rätt av 10 på veckansord hittills i år. Utan att läsa på.
Ligger två kapitel före de andra i matten.

Jag antar att jag kan vara rätt stolt över mina duktiga barn!

Linus följde med på babysimmet igen.
Mogge o  Emil stannade en stund efter o åt med oss.

Fredagen-
slöade- fick dock fram dammsugaren i a f.
Åkte o jobbade på kvällen. 20.30-05 sov lördagen. Åkte o  jobbade igen 19-23.
Sov till 11 på  söndagen sen var det dags att åka o jobba igen.
Kom hem 11 på förmiddagen idag. Bloggat, facebookat o sovit
Barnen var på bio igår med Mogge o Anna-Lena o såg råttatouille.
Linus var på  maskeradparty innan. Han var spöke. Det är mycket sånt kommande veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0