Hallsberg o skvallret går

Eftersom jag fick lov att åka till Stockholm till sist. Blev det till att jobba torsdagen istället. Så då fick det bli en tur till Hallsberg. Blir ju det rätt ofta för min del eftersom det är lagom långa turer o oftast passar min önskade tider.
Men denna gång var det en dagsväng 10-21. Kaffemaskinen var trasig igen. Ingen höjdare när det sker.
Tjejerna som var med dagen innan hade det diagnostiska provet. Så vi pratade lite under deras rast. Ibland går det ett halv år mellan gångerna man ses o nu blev det så här tätt.
De tycke nog som jag om provet o hade ungefär samma % rätt.
Vi diskuterade även dagen som varit innan. Vi hade nog liknande åsikter där med. Vi är några för många nu för att alla ska hinna komma till tals, vi är 18. Dessutom är deras arbetsledare med o då vågar de ibland inte säga helt vad de egentligen tycker. Kanske vore bärre med bara lokförare o växlare i en grupp. Inte de från kundservice o psf o AL. Vi har inte riktig samma typ av problem.
Träffade även en fd kurskollega AM, skvallrade lite om de i klassen givetvis.
Fick bannor för detta direkt. Tjejen vi skvallrat,om, VS, kom med tåget min kollega bytte av ,10 min efter jag åkt från Hallsberg.
Jag tyckte ju att jag hade varit såå duktig o hållt tyst om hennes STORA hemlighet i två veckor, men det får bli munkavle i ytterligare ett halvår lr så. Sen måste det väl ha läckt ut av sig självt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0