Förlåt

Vet att faktiskt några stycken följer min blogg. Det har bara inte blivit av att skriva.

Börjar i kronologisk ordning så får vi se hur det slutar...

Fredags packade vi ju då husvagnen. Kom inte iväg så tidigt som vi tänkt oss. Åt lite lunch när Madde kom o fixade det sista. Kollade om SÖM skulle komma typ 100 gånger men inget schema dök upp, utan tillslut var vi tvugna att åka. Kom iväg ca 15. Stannade på City Gross o köpte Kött att grilla + en hink med potatissallad.

Kom till Trosa vid 17.30. fick stå på Allmäningen utan för husen på Betesgången. Lånade ström av Mattias Farbror.
A. var där med sin söta hund Elvis. Hon fick bli grillmästare för kvällen. Försökte som jag brukar hjälpa till o duka o serva. Jag gillar ju inte att sitta på aslet när jag kommer bort. Speciellt inte när man blir så många o en stackars värdinna får springa benen av sig. Tror dessutom att just denna värdinna är reumatiker.
Vid 20-tiden dök Emelinda o hennes nye kille upp. Verkade va en trevlig prick. Går säkert att umgås med. Han var väl lite tyst, men vi va många så det förstår jag.
(Tänkte på det efteråt nu- att man ofta väljer partner efter hur syskon är?! Mattias är väldigt lik Mogge o jag tyckte nog L. var lik Mattias. Men det var väl tystheten kanske)
Satt ute tills myggen kom, flyttade in en stund, men gav oss rätt snart då morgondagen skulle bli lång och någon redan sov i soffan.

Lördag: Packade frukostkorgen o tittade ut ur husvagnen. De andra satt redan ute på Altanen o åt. Vi tog vårt bord o satt mitt på gräsmattan. Några skulle cykla till marknaden o köpa växter lite i omgångar. Trodde nog att vi skulle få sällskap ner så vi tog det lugnt o inväntade. Det visade sig dock att när cyklisterna kom tillbax att nästa par skulle göra samma runda. Då gick vi ner. Det var varmt o därmed inte så jättemycket folk.

Barnen hade fått egna pengar, tycker de ska lära sig att när pengarna är slut så är de! Man kan inte hämta mer någonstans då. Inte låna en massa hit o dit. För då är nästa lön slut innan man ens fått den o man sitter snart fast i kreditfällan.
 
Linus köpte sig en pistol med tillhörande plastkulor. Barnen köpte sig solglasögon. Jag shoppade en ny handväska. Pratade med Emelinda, L. o D.+ någon jag inte vet vm det var o bestämde att vi skulle ta en öl på hamngården. Trängde ihop oss i ett hörn i skuggan. I+M-L kom oxå. Barnen fikade o vi andra ölade.
Träffade lite folk vi kände igen, men det är väldigt mycket nytt folk i Trosa. 
Gick ett par timmar till på marknaden. Emelinda tog barnen med till tivolit och åkte masken. Då varken Mattias lr jag gillar att åka karusell. Sen blev det bråttom bråttom.
Hem o duscha. o sätta Barnen + M-L + M + O i en taxi ner till hamnen. I +Mattias o jag gick. 
Hade ett bord bokat kl 18.00 på Fyren.
åt Halstrad gravlax med färskpotatis o hovmästarsås. Supergott.
De andra drack öl före maten, men kände att jag inte ville ha öl utan vin. Funderade på om jag skulle ta ett glas rosé före o ett glas vitt till maten men ändrade mig snabbt o tog en flaska vitt direkt istället. Mattias hjälpte mig med den!
Men när de andra var klara att gå hade jag vin kvar o ville inte lämna det för att gå o ta en öl på nästa ställe. A.
Mattias kusin satt med sina kompisar utanför så jag fastnade hos dem. Hennes kompisa kände igen mig. Dö pinsamt för jag hade inte en aning om vem de var. Alla känner apan- apan känner ingen lr hur är det.
De hade bott på Stensund. En av dem på jössebacken, området bakom vårt, samtidigt som vi bodde på utsiktsvägen.O den andra hade köpt utsiktvägen 3 strax efter vi flyttat.(Vi bodde på 5).
Gick sen upp till de andra på Balkongen på nästa rest, som jag inte vet vad den heter.

M-L var snäll o tog barnen med hem så vi skulle få stanna kvar ute. Tyvärr gillade inte Madde den ideén. Protesterade så det höll på att sluta i katastrof. Någon hade kommit ut o ifrågasatt om M-l verkligen var farmor till barnet lr om de skulle ringa polis o sen anmäla henne för barnmisshandel. Det hade dock rett upp sig. M-L fick ringa efter I. Som kom o hjälpte henne. Denna unge, hon kan då ställa till det. Hon bad som tur var farmor om ursäkt innan vi skiljdes åt på söndagen.  Det var det väldigt pinsamt i  a f , stackars farmor hade inte kunnat sova alls.  Förstår om hon aldrig mer tar barnen. Vet dock att Madde funkar så då hon blir överraskad av något. Hon vill ju vara förberedd på vad som kommer. Desutom är dessa fajter lättare att ta om man är hemma. Inte bland folk på stan. Så jag ångrar grymt att jag inte gick med hem o sen tillbax. Men just förstunden var jag ju sååå tacksam att vi fick stanna. Vi hade skit kul!
Gick tillbaka till A.+ hennes kompisar.
Fick sen syn på K. sprang o hälsade på henne o barnen. Satt på huk o pratade i säkert en timma.
 A. gick hem o kom med min väska, för den hade jag sprungit ifrån, då jag inte alls hade tänkt att sitta där så länge.
Träffade grannen mittemot från utsiktsvägen. O resten av "gänget" Mattias kompisar.
Tullhuset var megatjockt med folk så där gick inte komma in, så vi blev kvar på bakfickan.
Hamburgare på Hamnplan till nattamat. Sen lunkade vi hemåt vid 3 tiden.

Söndag: Slödag. Kaffe. Solade. Busade med hundarna.
Följde med o kollade på kyrkogårdarna o på Mattias barndomshem. Det som hans föräldrar sålde förra året för att flytta till Dalarna o öppna vandrarhem. Gopshusgården
Åkte förbi hamnen o käkade glass. Megastora glassportioner. Ingen av oss orkade äta upp så Emelinda o Farfar fick äta ett par var x-tra.
Åt lite lunch. Packade ihop oss o drog hemåt.
Kollade schmat det första jag gjorde när jag kom hem. Blev tvärarg. Vi kan lägga in lite hur vi önskar att schemat ska se ut. Jag hade önskat undvik att börja mellan 12.45-19,25. 12 av 12 möjliga turer börjar just då! Vilket j...la dumt system. Så Linus kommer att få vara på fritis 16-19 tre dagar i veckan i juli. Då alla andra går hem! Toppen! Åh va glada de ska bli på fritis! Jag har bara rätt att anv till 19 en dag per v dessutom. Så resten vet jag inte hur jag ska lösa.

Måndag: Skulle ner till Nässjö en sväng o få lite info inför handledarskapet. Min första elev skulle med. Han dök upp 7,45 o jag var ju givetvis inte klar. Satte honom på altanen med lite kaffe. Tog mitt kaffe o gjorde honom sällskap en stund. Alldelles för länge visade det sig. Kom iväg 08.20. skulle va i n vid 09.00 o det tar en timma att köra. Plockade upp A. på jobbet, visade runt lite som hastigast. Åkte hem till S.
Wow, vilken Villa! Jag blev jätteimpad. Stort, fint ,massor av påkostat. O vilket trädgård. Stensättningen o dammen på baksidan var helt fantastisk.  Måste nog ses för att förstå, Jag hittar inte ord.
Vi fick glass + kaffe. Pratade om hur vi tar hand om våra elever på bästa sätt i N. För att få ett gott ryckte.
tog oss in till N igen o åt räkmackor. Mmm.
Upp till jobbet visade runt lite bättre. Skjutsade hem S.
tillbax igen till jobben för att plocka upp eleven o ev prata med personalfördelaren o se om det gick att byta några turer. Men han var sååå upptagen. Han hade 8 sidor med vakanta turer.  Men kunde nog inte hjälpa mig. Tillslut orkade jag inte vänta så vi åkte.
Hämtade Linus 15,05. solade o tog det lugnt antar jag eftersom minnet av den eftermiddagen är borta.

Tisdag: Åkte till Linköping. Handlade på Biltema. Färg så vi kan måla klart staketet. Skopunkten- två par skor till mig o ett par till Madde. Rusta- groda till trädgården till mamma. Kollade lite på kök. Hemma vid 13,40. Madde satt utanför o hade glömt nyckel. Linus kom strax efter. Badade första gången för i år i poolen. 31 grader då är det lagom för mig. Var med Madde på ridningen. GymKana. tävlingar till häst.

Laddade grillen när vi kom hem i väntan på Mogge A-L o Emil. Klippte, lr snarare rakade av håret på Mogge.
Badade igen allihop. Madde skrämde Emil med cykopet så han va lite gnällig. Men det blev bättre sen när vi kom upp. Fick veta att Emil ska bli storebror i Feb. Åt grillade kycklingfileér. De var kvar till 21,30 så det blev sent i säng. Men nu är det ju bara två dagar kvar!
Madde o jag kollade på Girls just want to have fun tills vi somnade.

Onsdag: Sov länge då det blev sent kvällen innan. Fick iväg barnen tillslut. Madde började ju redan igår att hon inte ville gå till skolan för musik va tråkigt.  I morse sa hon inget. Tror dock att hon kom försent.
Plockade fram jäst o skulle baka bullar. Receptlådan var dock trasig igen så den gick inte få upp. Kollade nätet o kom på att mormor hade Berlinermunkar sist vi var nere o det va gott. Så jag ringde henne o fick receptet. Vi pratade jättelänge så jag kom igång sent att baka. Har renbäddat sängar.
Måste ju få lite gjort nu sista dagarna innan jag börjar jobba igen.
panik- vad har min lediga månad tagit vägen? har mest stressat runt överallt.
Nu gick luften ur mig igen.
Hur ska man orka jobba!?
I em ska Madde till Tandläkaren i Mjölby, försöker ju fixa allt sånt nu medan man är ledig.
Imorgon är det skolavslutning 08.20 i skolan 09.00 i kyrkan o sen picnic i parken nedanför skolan.
Sen har jag försökt att införa tradition att åka till vadtena o äta glass efter. Hoppas bara på väder till det förra året regnade det bort.
På fredag är det student. Kusin E.
Lördag: Mattias jobbar fm. sen Grillfest med hela Strålsnäs inbjudet- kan bli hur många som helst ,kan bli styrelsen i byalaget bara, vi får se.
Söndag jobba 10,00 till 10 på Måndag.
 Madde får vara ensam en stund på förmiddagen. Alt följa med Mattias o jag hämtar där. 
Nu ska jag nog fortsätta bädda, ev gå ut i solen en stund innan Madde kommer hem o cirkusen börjar igen.  

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Kul att läsa hur DIN helg varit :) Var tydligen inte själv kvar på jobbet, satt en kille på övre våningen ensam också. Men förrförra helgen satt jag heeelt själv, lite läskigt!

2007-06-14 @ 00:09:24
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0