Fredag

Det blev skinkmackor igår kväll o en lugn kväll vid TV´n.
När jag började med skinkan undrade Linus vad som skulle ske. Så han passade på att fixa en sockerkaka under tiden, medan ugnen var varm.
Madde kom oxå o ville göra något. Så hon fixade en kladdkaka.
Jag gjorde lite maränger. Så det blev mycket kvällsfika. Men det är så kul att barnen vill baka o hjälpa till och att de får vara med i köket. Det är så viktigt för mig. Skulle inte kunna tänka mig att ha det på något annat sätt.

Jag är ju sådan själv att när jag kommer bort har jag väldigt svårt att sätta mig ner på en stol o glo. Jag servar gärna bort oxå, plockar fram, dukar av, diskar mm. Ställer alltid frågan om jag kan hjälpa till med något.
Jag tycker att det hör till god uppfostran. Vill gärna förmedla detta till mina barn oxå.

Även om inget av detta visar sig hemma vet jag att de sköter sig borta. Det känns tryggt.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Hoppas du får en bra kväll :)

2007-12-22 @ 16:17:43
URL: http://Ntm89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0