Nytt försök

Hade ju skrivit jättemkt som bara försvann.

Om vårt kaos igår.
Gick ju superbra första varvet. Ända tills vi kom ikapp godståget vi mötte på väg ner. De hade visst fastnat i backen efter vårt möte o fått backa o ha sig.
I Bjärka mötte vi Å.A som hade stått där ett tag skulle det visa sig. Pga ATC fel på annat fordon(P.Å) Det fordon
som hade problem skulle gått på Hf, så där ryckte man mitt fordon(V.G) istället o våra resenärer skulle få buss.
Som inte fanns att få tag på förrän 22.30 dvs 80 min efter avgt. När det sedan lossnade o tre tåg inkommit till Lp, så snodde vi ett o drog till VK i a f. 92 min sent.
Hockey halva natten, trots 0 intresse.
Sovmorgon.
Fastfruset tåg trots att vi tömde o lossade igår kväll. Lite sparkar o slag o rucklande så lossade det så vi kunde avgå i tid.
Väl i Lp, följde lite växling. 13-17, skulle sedan ha åkt ett varv till men gissa. Tada! Det fanns inget att köra med.
Så skickade tågvärden med buss o gick in igen. Här sitter jag nu o är snäll. Kommer in ett tåg 19.50 som ska växlas in städas o tankas o sedan gå igen. Tänkte vara behjälplig där, o sedan fråga snällt om man kan få lov att gå hem. Har ju tid till 21.55.

Imorgon är det ledigt.
Ridning o Kalas på programmet.

Kommentarer
Postat av: Lokföraraspirant Karlsson i H

He he, vi pratade om ifall det skulle hamna här, vårat lilla bekymmer i Övm igår. Och NEJ, det var inte jag som körde fast, däremot fick jag det stora nöjet att vara signalgivare när vi backade, en lagom resa i kylan.

2009-01-07 @ 00:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0