Vilken vansinnig vecka!

Min lugna vecka blev i slut ändan inte så lugn.

Tisdags var det ju Malmö som gällde. Hamnade på bild, fick mezz om detta undertiden jag var kvar i Malmö.
Kom ner vid 14, tog vägen via mgb, så som jag tänkt innan. Inte helt lätt visade det sig. Träffade en GC förare att fråga, han såg lite snopen ut när jag kom där med en Y2:a i "fel" uniform. Pratade även med T.L som en gång i tiden utbildade mig på RC.
Gick på stan 15-19, helt slut i fötterna tog jag bussen från centralen bort till McD mitt för mgb. Medan jag satt där ringde det, tåget som var tänkt att vara färdigt för avfärd kl 20 skulle bli klart först 22. Yippi! Knallade bort mot GC´s lokaler ihopp om att hitta på någon kändis. Någon vänlig själ kände igen mig o jag fick låna lite ström o ladda mobilen.
Knallade iväg igen vid 21.30 ihop om att få åka, gick bra.
Så landade i Motala vid 03. o hemma vid 03.45.
Fick sova ända till 09, då M var ledig tyckte han att jag borde gå upp.Slöade ett litet tag till. Gjorde grönsakssoppa.
Ett par maskiner tvätt o lite annat senare ringde psf, kan du hämta fordon i Nässjö. Visst! Hellre än att ställa in.
Så hon bokade en biljett med x:et kl 18. Hade avgt 18.55 från N, lite snärjigt kanske.
Kl 17.45 kollade jag tför o insåg att all trafik i Mälardalen stod still o mitt tåg skulle komma först 45 min senare. Shit.
Ringde Tk, de undrade om de skulle skicka mig i taxi istället. Nej, det tar för lång tid att få en sådan. Jag hoppar i bilen nu så är jag i N på en timma. F-låt GC, lånade en p-plats under natten. För uppmärksamma förare stod pärlan längst upp i kanten mot spåren. Kom iväg ca 25 min sent.
Väl i Lp var det till att växla in o tanka. Hjälptes åt då även Vk tåget behövdes tankas efter kastande i omlopp. Både jag o det kom iväg i tid tack vare våra gemensamma insatser.Allt flöt på bra ner.

Morgonen efter orsakade jag ensam en försening på tre minuter, Jag ber så hemskt mkt om ursäkt för detta.
Jag är tankspridd o disträ ibland. Tog en mobil på nattduksbordet o gick. Den andra låg kvar på laddning på golvet nedanför. Kom på detta 5 min innan avgång. In på Tågex o hämta nyckeln o sprang sedan till hotellet upp på vån 5 o ner o tillbaka igen. Var i tid vid sista signalen Lp i alla fall, tkl hade glömt bort oss o skickade pendeln före. Underbar tågföring.
Väl inne ville jag ha en biljett på x:et kl 8 till N för att hämta min bil. Lite språkförbistringar öchötska-småländska höll det på att bli en biljett kl 18, men vi löste det. X.et var 25 min sent, tack o lov denna gång. Var in till TK o presenterade mig på väg mot bilen. Även in på GC,men där var det öken. Hittade två personer att prata med i a f.
Stannade o tog ut pengar till dansen på hemväg o väl hemma sov jag. 11-14.
Emil var hos oss på em, då M+M var på babysim o A-L skulle handla. Nu pratar han en massa, superkul, Kom Madde, var standard. Annars är NEJ, vanligaste ordet.
Lillebror skjutsade Madde till dansen. Jag hämtade. Hade fått en sändning med Knorr vie kidz från buzzador, passade på att bjuda dessa 11 tjejer.

Hem o åt o sedan iväg mot jobbet igen. 20-08.
Landade hemma igen vid 10 tiden på fredags morgonen. Hade varit o fixat presenten till 30-åringen.
Passade på att sola.
Kl 15 ringde telefonen igen. Okej jag vet, stäng av jobbmobilen om du inte vill jobba. Men va 17, kan man hjälpa till att lösa ett problem så är det ok för mig att göra en insats. Så denna gång var det ilutryckning till Motala, för att hämta det fordon jag ställde där i Onsdags morse. Annars skulle vi tvingas ställa in trafik.
Så erbjöd barnen att följa med. De ville inte, kollade så att Linus kompis mamma C.W var hemma, hon var på väg.
Madde skulle dra till Ellen. Satte en deg till Langos till kvällsmat  o for sedan iväg.
Telefonsamtal innan jag hunnit ut på stora vägen Madde hade ändrat sig o ville med. Hinner inte vända! Ring mormor.
Så min pappa fick lov att åka o hämta henne. Kom till Motala 45 min efter jag hade avgt. Inte en människa i sikte, de hade i a f varit snälla o startat fordonet så det fanns luft.
Iväg vid 16.30 o vände i My 16.50.
Nu skulle ju jag in i depå i Lp o det innebär stanna vid signal o gå mot stopp o övergå til växling. Dvs tar lite tid. Annars hade jag inte varit så glad. När jag äntligen igen skulle få hålla 180 km/h så skickar man ett GT framför. Så det blev 80 km/h hela vägen.
Ingen hade koll på att jag skulle ha en taxi, men några samtal senare hittade jag en. Iväg mot bilen i Motala igen.
Lyssnade på Calle mä C från Motala närradio på vägen hem. Plockade upp Madde hos Mor & far.
Väl hemma var langosarna utbakade o färdiga att friteras.
Mumsade Langos med Räkor o kaviar framför TV´n slocknade vid 22.

Vaknade vid 10.
Har plockat ur diskmaskinen o duschat.
Nu ska vi på 30 års kalas om en timma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem sa att tåg är smidigt?

2008-09-27 @ 17:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0