Tar det aldrig slut?

Somnade hos Madde på söndagskvällen. Vi vaknade till vid 4 snåret o Tv´n stod på. Anne Franks dagbok gick. Så den råkade vi kolla på mellan fyra o sex. Sedan somnade vi om mellan sex o sju.
Skoltajm för ungarna. Tvätttime för mig. Tar ju aldrig slut ju. Startade både en tvättmaskin o diskmaskinen. Hoppade sedan ner i solariet igen, vägrar att  tappa färgen. Kl 12.00 skulle jag möta mormor, innan dess handla dricka åt henne.
Mitt i stressen började telefonen pipa. En kusin som pendlar till Vimmerby, undrade när jag skulle åka. Erbjöd henne att plocka upp henne vid Lidl. Alltid trevligt med lite sällskap. Ringde mormor o sa att jag blev lite sen o att jag hade en dejt jag skulle ta med, men inte vem. Hon blev supernyfiken. Ha, kul att retas lite. Gissa om hon blev snopen När jag o E. klev ur bilen på parkeringen en stund senare.
Hur har ni hittat varann? Jaha ska du åka med oss hem sedan då? Var frågorna som kom, då de bor i samma stad.
Men nähä, det skulle hon ju inte hon skulle ju med mig.
Handlade åt mormor. E körde rullstol o jag vagn, så det gick lite fortare än vanligt. Smidigt när vi plockade upp o i varorna samtidigt oxå. Så det blev tid över. Mormor bjöd då på lunch på serveringen på bottenplan. Dagens var någon biff. Tack o lov var den slut, så vi fick fläskfilé o pommes till samma pris.
Sedan var det dags att åka o jobba. Det mesta flöt på bra även denna gång. Ett fordonsbyte i Hf på hemväg. Men det gick otroligt snabbt o lätt det oxå. Hemma vid 22.30. Avställning o hemåt.
Tröttare än tröttast i morse. Blev väckt av telefonen, psf.
Skulle bara kolla om jag ville ha sem v44.
Åh om jag vill! Tackar.
Så nu är jag ledig helgen innan, v43 + vardagarna i v44. Jobbar sedan helgen efter.
Vi ska ju till Göteborg den helgen v43. För att se High school musical on ice.


Skulle sedan gärna göra något mer, frågan är vad?
M kommer väl inte vara ledig gissar jag utan det blir jag o barnen.
Undra om Ville viking kommer att ha någon barnkryssning o i s f om någon mer skulle vilja följa med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0