Seg gubbe

Så kände jag mig igår. Blev ju väckt av telefonen o blev inte människa mer den dagen.
Gjorde några försök att somna om o sov lite till, men vid det laget hade ju barnen trillat in genom dörren och det var high life här.
Vid 15.30 var det så dags att åka till stallet. Maddes ridning. Kompisen var med, så jag slapp engagera mig så mycket denna gång. Hade en lapp med på vilka veckor jag skulle kunna Torsdagar kl 20.10. S.W. kulle lämna den till tjejen som var intresserad av att dela en plats. Det fanns dock två lediga platser i gruppen så på torsdag skulle vi komma båda två s får vi se sen om det kan funka. Tur att man är ledig fredag för jag kommer väl att vara mörbultad gissar jag. Är ju X antal år sedan jag satt på en häst.
Nej helt nybörjare är jag ju inte. Jag red på denna ridskola från jag var 6 till 9 år. Fick sedan en egen shetlandsponny, som hette Deppo. En riktigt sur dj--l han kastade av mig i skogen o gick hem. Smet även från hagen några gånger o gick hem till gården där vi köpt honom, ett par mil bort. Vi körde nog mer vagn o släde med honom det var kul vill jag minnas.
När vi sålde honom gick han på ponnytravet i Mantorp ett par gånger, gick väldans bra. Utom den gången vi var där för att titta på då vände han vid mål linjen o sprang tillbaka mot start.

Efter ridningen var det snabbrace hem o duscha o byta kläder för att sedan åka till Ungdomsgården.
Var helt fullt med ungar när vi kom. Ganska mycket föräldrar oxå tyckte jag. Eller i o f s var ju hela styrelsen där + 3 andra föräldrar.
Några av oss från styrelsen passade på att gå in o städa stora lokalen ordentligt. Min lott- toaletter så klart. Vet inte varför men jag tar visst alltid dessa. Jag avskyr äckliga sådana. Är så super noggrann, fick väl lära mig detta ordentligt min sommar på Ågården Gästhem gissar jag. Ågården bytte ägare 2007. Tidigare Var det Björn Skifs svärföräldrar som drev detta, då jag jobbade där. Rummen var ny renoverade såg jag nu. Men lika underbara i a f.
Jaja, när vi städat färdigt var det dags att slå sig ner med en koppkaffe vid stora bordet o försöka diskutera möbler.
Vi har till vår ungdomsgård fått bidrag. 60 000kr från Carl Tryggers fonden.
Styrelsen hade på sista mötet fördelat dessa lite grovt, hm det möte jag råkade glömma, då jag jobbade i stället.
20 000 kr är i a tilldelade nya soffor o gardiner o annat i inredningsväg.
Annat som köpts in är Nintendo Wii, nya datorer 3st, webhotell till hemsidan, spel o sånt som ungarna fått önska.

Soffor hade några kollat in IKEA´s, visst det finns i läderlook för 4000kr, men Jysk har för 2000kr, vilka håller bäst?
Tygsoffa strök vi direkt då ingen av oss vill hålla på o tvätta. Allt vi gör är ju Ideellt arbete.
Några bokhyllor som rumsavdelare ska upp.
Sen ska det bli nya gardiner oxå. En har erbjudit sig att sy, jättesnällt ju. Alternativet är panellängder, smidigt o billigt. Får väl se om vi kan komma överens. den 15:e var tänkt att damerna skulle dra in till Lp o handla. Men jag jobbar visst eftermiddag då. Måste meddela detta, jag tänkte fel. Det är ju nu den 8:e jag slutar vid 14.
Städade av lokalen innan vi drog oss hemåt vid 20.30. Lite läxor gjordes. Innan vi slocknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0