orken tog slut

I fredags eftermiddag kom jag hem o slängde mig i sängen ett par timmar innan det var dags att förbereda mat.

Kräftor stod på menyn, ville ha något festligt till ju så en vou la vent med champåinjonstuvning på fick det bli.
Linus mumsade flest kräftor, i a f klor. Han fick dock för sig att man inte kunde äta stjärtarna.. vi mutade o övertalade at han skulle testa men icke.
Tv´n tog vid och sedan sovtime.

Lördags förmiddagen latade vi oss väl mest. M skulle jobba. Jag hade ju förhoppnig om att ta husvagnen ut o lufta den en sista gång.
Madde o Lovisa gjorde ett försök till chokladmousse, äggvitorna som blev över skulle bli maräng, om det var de som klantade sig eller om ugnen börjar bli kass, vet jag inte, men marängerna blev i a f svarta o fick kastas. Jag satt ute i solen o läste o bad dem fixa allt själva om de nu promt skulle baka en dag då jag hade noll ork.
Gick in o lade mig o försökte sova en stund. Blev en film istället, tvillingarna Olsen i Rom.
Började röra på mig igen vid 17 då dammsugarförsäljaren skulle komma vid 17.30. Han ringde dock o bad att få komma degen efter då han var försenad. Tur det hade aldrig orkat med honom.
Blev ännu en TV kväll. M grillade flintastek på innegrillen då jag totalt missat att grillkolen var slut då jag handlade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0