Möte

Kom iväg i tid igår så jag hann köpa mig en sallad på vägen.
Allt flöt på bra ner. Hann kasta i mig salladen på de 20 min vi har i Kalmar. Uppföljningen gick nog bra tror jag. Inget speciellt påpekades. Jag hade inte några speciella frågor heller. Såg ut att flyta på bra till vi kom till Vimmerby.
Tågmöte o mötet var sent för att fordonet kommit sent från verkstaden. -24 min. Tog in lite tid o landade i Rimforsa -22 Där var det åter stopp.10 min för det tåg vi skulle mött på nästa stäle var ju i tid, vilket inte vi var, så vi fick ta ytterliggare smäll o vänta. När vi sedan kom upp var vi ca -35, o tåget skulle in i depå för tankning o städning. Hjälptes åt att växla in, sedan gick jag hem. Tror att nästa kom iväg i tid. Hon ringde när jag var på hemväg o undrade hur man gjorde säkerhetstest utan magnetbroms. Man får möta upp med vanliga bromsen istället. Skulle kanske tagit mig en stund att kommit på det oxå, jag hade ju dock fördelen att ha uppföljning just den dagen jag fick det fordonet med avstängd mgbroms.
Var hemma 21.20. En sov, två vakna.
Himla Filip o Fredrik som måste vara så sent, barnen vill ju titta. Lägg programmet tidigare.

Linus kunde inte äta frukost utan sin katt imorse, så han blev nog sen till skolan skulle jag tro. De jeansen jag köpte i veckan funkade inte heller, inte heller de han fick i Turkiet. High life. Han är på fritis till 18.30 idag oxå,då jag jobbar eftermiddag, stackarn.

Madde bestämmde med E. till kvällen att de skulle sova här. Visst idag kan det väl vara ok då. De ska ju se Hannah Montana konserten, det var ju den de skulle ha 3D glasögonen till. Bad att hon skulle städa upp om det skulle vara ok, ska ta en kik strax för att se om det blev någon förändring. Man kan väl åtminstone begära att gläderna ligger i tvättkorgen o inte över hela golvet när man har fått en sådan o är 11, lr är det att begära för mycket?


Får väl bli snabbmat ikväll, då jag inte kommer förens vid 19.30 i bästa fall. Varma mackor var mitt förslag.
Handla? Nu lr sen lr imorgon rent av?
Skulle ju kunna ta en min 12V kylbox. Då skulle jag kunna handla innan jobet. Bäst att kolla när man börjar, oups har inte en susning, turen är ju ändrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0