Lusunge

Attansbananer!
Kollade lus i går kväll. Givetvis hade Linus. Så vad gör man nu då?
Ringde TK vid 7 imorse när vi gick upp. De skulle meddela psf. Ringde dit nyss. De hade inte löst problemet än.
Måste till apoteket strax, ska hänga på låset tänkte jag. Men sen då?
Mamma? Ta med honom? Jag har ju så lång tur.
Börjar 13 med ett varv Västervik, därskulle han ju kunna åka med, om någon kunde hämta honom efter vid 17. Sedan åker jag ju till Kalmar o sover. O sedan hem imorgon.
Skicka ner honom till M´s jobb? Vad göra???
A-L kanske, men då får väl de små lus o det är ju inte kul, tillräckligt besvärligt att få medlet i Linus hår.
Kliar bara jag tänker tanken nu ju.

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Har ni kollat dig & M också? Bytt lakan? Ringt skolsköterska & "varnat"?



http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/loppor-loss-och-vaggloss/

2008-09-15 @ 21:10:40
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0