Kossorna/Kassorna

Vad ska man säga? Visst är det otroligt dåligt av dessa myndigheter att låta folk få svälta.
Ska det behöva ta så lång tid att få pengar man har rätt till?
Dags att se över systemen kanske? Känns ibland som de motarbetar varann dessutom.

Sen kan jag ju ha svårt att förstå hur folk lever, som inte klarar en månad utan inkomsten?
Wow! Det går över mitt förstånd.
Nej vi hade det oxå tufft när barnen var små, men aldrig så tror jag. Anpassa utgifterna efter inkomsterna är då ett bra alternativ.
Hatar när folk skriver att det är tomt i plånboken, för att i nästa inlägg tala om att de äter godis var och varannan dag.
Räkna på chokladkakan 5 kr *365 dagar blir jo 1800 kr som skulle kunna gå in på ett sparkonto istället. För att inte tala om cigg. 45*365= 16 400 kr. Alltså Hallå! 
Man skulle ju kunna vara värsta rik, om man sparade ist.
Nej jag vill inte vara moraltant, man får göra som man vill. Men kom då inte o beklaga dig att pengarna är slut!
Jag tjänade verkligen inte bra innan jag pluggade -03. Vi levde ändå på en inkomst i 17 månader! Allt för att slippa studieskulder. Nu är det jätteskönt, då var det tufft.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Själv har jag otroligt svårt att förstå de som pluggar o får några tusenlappar i månaden o sen lever på sin sambo/man/pojkvön...det är för mig obegripligt!

2008-09-22 @ 16:58:58
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0