Kirby

Söndagen drog vi oss länge igen. Mormor ringde o ville att vi skulle boka in en dag att handla, fick bli måndagen.

Kl 13 var det så dags för dammsugareförsäljaren att duka upp.
Suck. Jo, men han tvättar ju faktiskt valfri matta åt en så någon nytta gör det väl. Men en maskin för 37 000kr skulle jag aldrig köpa. Visst den kan slipa o kemtvätta o massera o polera oxå. Det är inte bara en dammsugare. Denna gång hade han erbjudande, 32 000kr skulle detta gå på, med lite tillbehör.
Han visar hur otroligt äckligt skitigt det är överallt. Knappt så man tror sina ögon. Vart kommer allt ifrån? Tyckte ju ändå att det var skapligt här. Jag började givetvis dilla om att det var på tok för dyrt halvvägs in i demon. Vad skulle du vilja ge då undra han. Tja, hälften kanske, alltså hälften av det rabbaterade 16 000kr. Skulle vi ha en affär om du fick den för det undra han. Ja, säger jag. För kunde ju inte drömma om att han skulle sänka så mycket. DET GJORDE HAN!
men jag backade ur i a f. Hade jag haft ett företag där dammsugaren har en centralroll då hade jag inte tvekat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0