Jag gav upp!

I lördags eftermiddag for vi till A-L o firade henne då hon blir 30år imorgon. Hennes mamma, syster o bror, mina föräldrar o mormor + hennes faster o kusin var med.
Fika m tårta på eftermiddagen. Lekte lite. Bla twister.
Lade de små o åt sedan, kycklingfilé o potatisgratäng. Supergott.
Var hemma vid 22tiden.
Sov länge på söndagen.
När vi väl bestämde vad vi skulle göra, så blev det fart på oss.
Det var dags att spana in soffan vi bloggat om ett tag.
Jag vet inte, jag vill ju vänta lite. Visst den vi har är dålig o från -98 men vem ser det? Vi sitter ju knappt i den själva. Har aldrig besök. So what? Kattungar som klänger, barn som spiller. Jag vill ha en ny om ett par år istället. Lika så kök.
Skulle däremot kunna tänka mig att fräscha upp tvättstugan som inte är gjort något åt sedan -79 när huset byggdes.
Men jag gav mig o vi åkte för att kolla. Lite hade vi mätt innan o jag tror att den skulle bli nästan 4 meter lång/bred. Så båda grupperna i Vardagsrummet skulle i s f ut + bokhyllan. Vitrinskåpen skulle byta vägg o Tv´n skulle vä tillslut få bli platt då.
När vi hittade till Hjulsbro, o rätt gata, så var affären borta!!!
Vi hade väntat så länge så affären hade nog kursat. Hoppsan!
Åkte förbi hos mammas kusin där o frågade om de visste. Inte en susning, jo det hade nog legat en möbelaffär på platsen men de visste inte om den flyttat eller kursat.
Blev en sväng mot Tornby. Kök stod på nästa punkt. Stängt!
IKEA, de har slutat med den luckan vi vill ha, åter igen hade vi väntat för länge.
Min inställning till det hela är ju att man måste inte handla så fort det blir en krona över, utan man kan vänta o spara ihop till grejerna. Köksfrågan säger jag så här om. Vårt kök funkar, det är från-79 visst, men luckorna är folierade på 80talet o helt ok. Hela IKEA var fullt av vita kök ju. Så jag vill byta om 4-5 år när alla andra som bytt senaste åren tröttnat på sina fina kök, men inte har råd att göra om igen. DÅ, ska jag byta.
Lite smått o gott följde med hem i a f, så visst fick vi förstöra några slantar ändå, allt för att hålla M nöjd.
Madde fick en del kläder. Så hon var nog oxå rätt så nöjd.
Linus behövde både byxor o skor, men ville inte föja med så han blev utan.

McD i My på hemväg, Sveriges mest besökta McD! Det märktes, 20 min kö. Hade ju varit STCC på Mantorp oxå.


Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Men enligt hemsidan så ska dem ju finnas på Hjulsbrovägen 38? Dem får ju inte ha slagit igen helt för jag ska bannemej köpa soffa av dem en vacker dag!!

2008-09-29 @ 15:49:14
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0