Inte sant!!!!

Så var det dags igen. Kasta skit utan fakta.
Detta är verkligen inte sant!
Jag vet för jag var på plats.
Jag missade att informera resenären som stod o väntade på inkomande tåg 17.55. För jag pratade med föraren medan jag gick ifrån plattformen. Då det var jag som skulle ha växlat undan detta tågset åt henne, så hon hade fått rast. Nu blev det ju inte så, då en stoppsignal kom för nära. Hon fick vänta på tillstånd att fara vidare. Sedan skulle hon växla undan, vissa växlar är fjädrande, tyvärr var inte den det som hon tog först. Oups, jag hade luren i örat o hon frågade mig om råd. Jag dröjde med svaret då jag blev osäker själv o tittade på killen jag hade mitt emot, då körde hon.
Då vi genast förstod att växlen hade gått åt fanders började karusellerna snurra. Skulle nästa tåg få åka iväg alls? Skulle vi skicka ut någon annan?
Vid 19.10 beslutade vi att den som skulle till Nässjö skulle dra iväg för vi var ändå två förare kvar. Jo, jag blev kvar trots att jag slutade 18.40. Jag hjälpte M.L att växla ut o lade tillbaka efter honom. Ringde sedan TK o undrade hur det skulle bli med resten av trafiken, medan jag stod mitt bland resenärerna på plattform. De fick besked att Västervikståget skulle ersättas med buss, samt att Kalmar tåget skulle gå. Jag skulle bara växla fram det. Gjorde så, men jag hade ledig helg o A.O skulle ha åkt Vk så det var lämpligare att hon körde, så vi skulle byta sedan hon tagit ut order. Detta fixades o hon var iväg 19.32 dvs 17 min sent. Stod kvar på plattform o informerade några eftersläntrare att Västervikståget var inställt. Ringde en gång till o tjatade på Trafikkontoret o kollade så att buss verkligen var beställt. Så var fallet.
Begav mig mot jobbet o tog min väska, iväg med bilen. Förbi resgods där bussarna avgår från. Såg en buss lämna då klockan var 19.50. Antog att det var vkbussen. Ringde en gång till innan jag lämnade Lp efter att ha handlat på Maxi en timma, kollade om föraren som varit ute för incidenterna var ok o vad som var på G. Hon hade fått sällskap av mötande förare o de multade. Skulle nog strax därefter få fara tillbaka mot Lp.

Den upprörda stämmningen som rådde var en resenär som krävde taxi! Gissar att detta är hon som informerat tidningen om situationen. Jo visst taxi det var ju ca 40 resenärer, ska alla ha varsin taxi hem till sin dörr då lr? Normalt? Antagligen inte. Vi fixar en buss så att alla kommer fram.

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Ja herre jösses, "kunden har alltid rätt"... knappast!!

2008-09-13 @ 12:21:52
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Lokföraraspirant Karlsson

Såg att du blivit citerad i VT. Vissa verkar ju ha mer intresse av att springa och klaga hos tidningarna än att verkligen ta reda på information. Lyssna på din och andras information kanske hade varit bättre än att vara upptagen i telefon eller vad de nu höll på med.



2008-09-14 @ 12:40:49
URL: http://tccky11.blogg.se/
Postat av: HåkanBråkan

Tyvärr är det de gnälligaste som alltid hörs mest. Som Eva Rais-? i Västerviks tidningen.

Hon mer eller mindre ljuger när hon påstår att allt blivit så mycket sämre med Veolia. Jag åkte mycket på SJ:s tid också och det var allt annat än smärtfritt så det så!

2008-09-15 @ 08:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0