Underbart

Inte ett dugg. Helgen kan bara betecknas som för djävlig.
Jobbade i fredags 20-23, gick väl skapligt. Lördagsmorgonen startade med ett sent möte, som hängde i hela dagen. Jobbade 7-18.
Igår flöt det mesta på ända till Bjärka säby. Halt som attan framåt kvällen. Stopp! Why?
Bortglömd! Så står det inte på förklaringen men så sa hon till mig. Spårfel o hastighetsneds. -6. Detta stämmer ju inte!
Tappade ytterligare tid då det knappt gick att ta sig därifrån i halkan.

Rullade in - 8 i Linköping 22.34. En resenär stod på plattformen o klev på. Han skulle till VIMMERBY. Nej nej, sa jag bara. Vi kom in där ifrån. Nu går det inget mer. Det sista gick 21.15. Tågvärden höll med. Sedan gick vi.
Puckon. Skulle kanske tagit oss en titt på hans biljetter. Gissar så här i efterhand att han kommit in med antingen ett x lr x40n som var jättesena pga urspårningen. Men vid den tidpunkten hade jag inte den informationen. Hade inte en tanke på att så kunde vara fallet.
Undra om det var språkförbistringar som orsakat detta, han kanske hade missat ett utrop om buss eller ersättningstaxi.
Lr om han inte ens hade visat biljetterna på tåget innan. Undrar var han blev av. Han försvann i a f.
Jag gick ner o hämtade bilen, efter att ha ställt av tåget. Åkte sedan upp till växlarna igen o ringde T.L som jag visste var på väg in -30. Gissade att han skulle med pendeln hem o detta var sista chansen. Hjälpte honom att lägga växlar så han kom med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0