Timmarna

Då har man gjort ett par arbetstimmar igen då.
I måndags bar det av mot Västervik. Tillbaka till Linköping för att åter fara mot Västervik, landade där ca 23.30. Tar ju ett tag att varva ner så slocknade nog först vid 00.30. Upp 05.30. 

Pratade tid med psf innan jag gick hem. Då jag fick en kommentar i fredags. 
Så synd att all tid du gjort x-tra denna vecka inte blir övertid utan bara mertid. Började då fundera. Är det verkligen så?
För så var det inte på mitt förra jobb. Den periodövertid andra får, bli mertid. Men går jag in o tar ett x-tra pass på ledig dag blir det ren Övertid. Detta krångel uppstår ju då jag endast jobbar 85%.
Kollade upp så att jag inte står o jobbar "gratis". Ingen fara. Det blir Övertid, så det blev ca 30 timmar förra veckan.

Passade på att handla på hemväg.
M var visst ledig, vilken överraskning, när jag kom hem. Kollade vanliga bloggarna. Åt o sov. Så osocial var jag.
Upp vid 15.15 då det var dags för ridning.
Hemma o vände 17.20-17-40. Bytte om. Skjutsade barnen till UG. Där var det cirkus.
Tog en korv i förbifarten o sedan vidare på föräldramöte.
Undkom att bli klassförälder ytterligare ett år. Jag vill ju bara inte. Eftersom jag är helt anti jul o sommar blommor till lärare, så var det lika bra.
Var hemma vid strax efter 20. Plockade lite tvätt o startade en diskmaskin innan det var läggdags.
DH såg jag innan jag slocknade.
Klockan ringde 03.15, kändes som om jag nyss lagt huvudet på kudden.
Började fixa till mig. kl 04 var tanken att jag skulle åka. Hm, vart tar tiden vägen på morgonen?
04.09 kom ett sms från TK, fordonsändring o x-traväxling o jag hade fortf inte åkt hemifrån. STRESS!
Startade fordonet innan jag gick in o tog ut order så att jag skulle kunna växla ut direkt sedan.
Y1 till Kalmar. Samma tågvärd som dagarna innan. Bad jouren koka en termos kaffe i f a hon skulle vara sen då hon inte visste att vi skulle ha en Y1a, utan möjlighet att koka kaffe. Detta är mitt livselexir, skulle ju inte gå fram o tillbaka Kalmar utan Kaffe.
Vi planerade för frukost på statt. Tyvärr ville inte den som hade sovit i VIB samma sak. De var sena -26. O vi blev stående.
Frukost på pressbyrån funkar oxå, men inte riktigt samma sak som våfflorna på statt.

Landade i Lp igen i rätt tid. En clementin o lite chatter senare begav jag mig hemåt. Mötte Madde i dörren påväg till Ellen.

Nu känns det som om ögonen trillar ihop, ska nog vila en stund i dag oxå.
Dansar i kväll 19-20.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0