Stämmer denna bild?

Jo jag tycker nog det. Fast jag har nog snappat upp lite från varje decennium.

70-talisterna - chillar

   

70-talisterna är individualister med gott självförtroende som ställer höga krav på lycka och personlig utveckling. Tar jämställdhet för givet och kräver delat ansvar i hemmet. 70-talisten stressar inte för att bli vuxen. Går i slitna converse, nybliven förälder vid 34, med ungen liggandes i en retrobarnvagn. Anklagas för cynism och ironi.



Skulle väl vara conversen o nybliven förälder som inte stämmer så bra på mig. Resten står jag nog för.


Tycker nog även att bilden av 80-talisterna stämmer rätt bra in på dem jag känner. De vill ha kul på jobbet så pengar är mindre viktigt. Ångesten, magvärken o det känns väl oxå lite bekant.

Alltså jag har inte hittat på detta, utan källorna är de här. Matrialet är från Metro.
Källor: 1-2 Statens folkhälsoinstitut & CHESS, Stockholms universitet/Karolinska Institutet; 3-4 Gunnel Jacobsson, psykoanalytiker; 5 Stefan Bodetoft, akutläkare Universitetssjukhuset i Lund;
6 David Eberhard, chefsöverläkare Norra Stockholms Psykiatri; 7 Karin Enqvist och Maria Edlund, Unga Vuxna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0