Skrubb!

Dagen började vid 6.45, upp o fixa så barnen kom iväg till skolan. Duschen på det. Trodde in i det längsta att jag började 10.30. Kom på efter en stund att så nog inte var fallet utan 10.00. Det var ju frågan om jag slutade 16.30 lr 18.30 som ställde till det där i hjärnan. Kom iväg sent omsider. Blev 15 min sen. Direkt ut o hjälpte till att växla ut nästa Kalmartåg. Väntade kvar på inkommande Västervik som hade ATC fel o var 2,5 tim sent. Kom ytterligare en Y1a att växla in o sedan en Y2a. Y1an gick bara in för tankning o sedan ut i trafik direkt igen. In o vände o sedan ut o provkörde fordonet med ATCfel, eller rättare sagt utan ATCfel, för nu funkade det. Det fick en ny lokanpassare igen, två veckor sedan den förra gick sönder ju. Ska det va så?
Klockan hann att bli lunch. Sprang o köpte mig en sallad o åt lunch ihop med H.O.
Var sedan ut o växlade lite till. Nästa fordon som kom in skulle stå två timmar o jag hade inget annat för mig, så skurborsten o hinken åkte fram.
Våra fordon är så skitiga så man skäms.
Skrubbade ledstänger till att börja med. Frontrutor fick sig oxå en dusch.
Växlade lite tåg till innan jag for hemåt.
Handlade på City Gross på hemväg. Hem o plockade upp varor.
Lagade mat. Fastnade på några bloggar så lite Facebook på det. Mamma ringde nyss o tjöta lite.
Nu är det sängen nästa.
Jobbar 20.00 imorgon till 18.00 på Lördag.

Kommentarer
Postat av: A

Det var minst sagt bestämda steg jag såg dig ta vid 16-tiden i Linköping=)

2008-10-16 @ 20:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0