Sista minuten!

Morgonen startade 06.45. Kaffe! Sedan påbörja väckning av trötta barn. Ingen av dem ville vakna.
Frukost o kläder o klara att cykla till skolan 08.08. De börjar 08.20.
Sista minuten? Nähä!
Jag har hunnit slänga sängkläder i en maskin o dammat i sovrummet.
Ska strax ta o bädda nytt. Dammsuga.
Behöver oxå laga kasslern som jag tog upp igår, det stod ju på matsedeln för igår men ingen orkade laga. Det blev gröt o smörgås till kvällsmat igår istället.
Jag lagar nu så får de andra värma ikväll sedan. Jag åker ju o jobbar vid 15. Madde hinner hem. Linus blir kvar på fritis.

Jo, jag gör matsedel. Två veckor i taget. Utifrån vad som finns i frysen hemma och vad barnen får i skolan o vem som är hemma o lagar. Annars skulle det nog inte bli mat här. De dagar jag inte planerat i förväg, blir inte bra. Något i sista minuten eller bara mackor. Undantaget är tisdagar, då vi har fullt med aktiviteter. Oftast blir det något mellanmål, pannkakor, våfflor eller liknande. Sedan bara korv med bröd på UG.
Jag försöker på detta sätt hålla nere det som finns i frysen. Tycker inte det är någon bra spargris.
Minimerar också behovet av snabbmat på detta sätt. Visst äter vi också ute eller köper hem pizza, men det inträffar max en gång i månaden. Där emot är jag dålig på att ta med matlåda, där skulle jag kunna bli bättre. Problemet är våra obefintliga raster o uppvärmningsmöjligheter.
French hot dog på pressbyrån blir det lite för ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0