Måste jag

Seg i morse. Linus ville gå på karateträning så upp vid 9. Ringde kompisen o erbjöd mig att skjutsa dem. Kompisen var sjuk, då ville inte Linus heller gå. Nu ska vi snart dra bort till skolan o se vad Dansbutiken från Göteborg har att erbjuda.
Jag vill helst inget handla. De andra barnen har fått.
 De här skorna, som kostar 950 kr. Hur kan man köpa något sådant till barn som växer? Måste jag?
Vi har alltid dansat barfota förrut. Jag gör det fortfarande. Skulle inte kunna snubbla runt i dessa.

Alltid är det något barnen "måste" ha. Linus tjatar för tillfället om pingisbord. Försöker förklara att alla kan inte äga allt.
Vi har för det första inte plats. Pingisbord finns på Ug, vi kan låna nyckeln dit o spela i stort sett när som helst. Bord finns även i skolan. De spelar på rasterna, antar att det är därför det är fluga just nu.

Dags att ta tag i den här dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0