lilla lilla världen...

Gjorde något kul häromkvällen.
Gick igenon 100 tals ansökningar till ett jobb. Hittade bland dessa ca 3-4 intressanta namn.
En av tjejerna hade angett  en ref. till en av damerna i min dansgrupp.
Idag på dansen tänkte jag för skojs skull kolla läget lite.
I dörren står personens namne till syssling. In kommer  dessutom kusinen, nybliven granne till mig.
O i samma ögonblick säger arbetsgivaren i detta fall, att hon o den tjejen som jobbar hos mig är svägerskor.
Så himla liten världen kändes.
Jag känner inte personen i fråga, så där jätteväl, då hon var pyttepytteliten, när jag var hos dem senast.
Hade precis nyligen hittat hennes blogg, o så dök namnet upp igen.
Bra referenser fick hon i a f. Så nu ska jag bara övertala han som ska anställa oxå.

Han vill ju helst ha någon mer erfaren.
Ställde bara motfrågan:
Hur gamal var du själv när du började?
Visst ja,16 år.
Inte så gammal med andra ord.
Jag tror att man måste ge även de yngre chansen. Det går inte att bara anställa de med erfarenhet, för hur ska man då kunna skaffa sig den?

Den som lever får se.

Kan ju påstå att det var extremt lärorikt att kolla på andras ansökningar.
Man ser direkt vilka som vill ha jobb o vilka som inte vill.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Släkten är värst! Hahaha

2008-10-09 @ 09:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0