Kvällen o Förmiddagen

Emil dök upp vid 17.30 igår. Vi åt kvällsmat o busade en stund. 20.20 tyckte vi att det började bli läggdags, det tyckte då inte han. Då var det mamma som gällde. Skrik i 45 min innan Madde kunde rädda oss. De somnade båda två på golvet på hennes rum. Lyfte in Emil till resesängen bredvid mig efter en stund. Kl 04 tyckte Maddes katt Cody att Emil nog såg gos sugen ut. Då skulle han i sängen. Lyfte bort honom säkert 50 gånger innan katten somnade om. Det gjorde dock inte jag. Kl 06 tror jag att jag somnade. 06.40 Vaknade Emil. Madde o Lovisa var oxå uppe så de fick ge Emil frukost. Jag lyckades somna om en stund till. Picnic var ju planerad, regnet öste ner. Så det fick bli innelek o fika inne. Molly o C. kom över.
De gick just o Falukorven har kommit in i ugnen. Mos till detta. Sen hoppas vi att regnet gett med sig så vi kan gå en sväng så Emil o Molly kan sova.
Kl 16.00 är Bio bokad.
Lade en kommentar på FB imorse om detta, då jag inte tänker se filmen, utan undrade om någon av jobbarkompisarna ville ta en fika. Hittade en kommentar från en vän på FB, en tjej jag inte umgåtts med sedan 80-talet någongång.
Hon skulle gå på samma föreställning med sina barn, coolt. Hoppas vi hinner ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0