Kor

Oj, enl M serverades kor till lunch igår. Jag som avskyr när folk inte läser igenom det man skrivit o rättar sina stavfel.
Är ju supernoga att skriva vettigt. Inga särskrivningar, inga stavfel o helst bra grammatik. Stor bokstav i början av mening och namn och punkt i slutet av mening. Använder kommatecken flitigt, för att dela av med. Ibland lite för flitigt, skulle jag tro. Har så svårt för att läsa annars. Det tar emot. Jag är nog lite av en Horace som anser att svenskar är rätt så obildade. Jag sällar mig givetvis själv till den skaran oxå. Då jag i stor utsträckning använder mig av mer eller mindre vedertagna msn förkortningar.
Mina kor var dock inte ett exempel på detta utan bara en miss av en tangent.

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Tra och svenkar? ;)

2008-10-12 @ 18:26:11
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0