Julhysteri

En sista kik på Aftonbladet innan sängen, så var det tänkt. Fastnade dock på den här artikeln.
Eftersom jag undviker affärer i möjligaste mån har jag inte sett så mycket jul än. Jo, Ikea för några veckor sedan o Ö&B.
Jag tycker verkligen det är hysteri, det brukar bli det i a f. Jag vet inte ens om jag är ledig än.

Om jag räknade rätt är det  9 veckor kvar väl, denna vecka? Vet jag flera som varit inne o bett om att få jobba, för att få slippa fira med släkten. Haha, det var ju så jag tänkte oxå. Om jag inte tar ledigt kan ju M ta barnen o dra till sin familj så slipper jag följa med. Slipper dessutom tjatet om att vi alltid firar med min sida o alla blir nöjda.

I vår familj har vi annars dragit lott så här års o köpt ett paket till någon man fått på sin lott. Max beloppet har varit 200 kr.
Nu vet vi ju inte riktigt hur vi ska göra då. Om inte barnen ska vara med. Visst kommer det att bli konstigt att fira utan barn. Min lillebror är ju helt emot lotterisystemet, så vi har inte ens börjat tänka på det för den skull heller. Mitt förslag var att bara de vuxna drar, o sedan får alla som vill köpa till barnen, det brukar lätt bli så att de får i alla fall o så faller tanken med bara ett paket var.
Årets jul skulle ju vara hos oss, men jag lyckades i a f avstyra det genom att bjuda in oss hos mormor. Ifall att jag jobbar o i fall att M tar barnen med sig o drar.

En månad kvar till advent o julpynt i a f. Gardinbyte brukar det ju bli, köpte nog nya förra året. Sedan dess har jag dock bytt gardinstång. Hm.. inte bra. Som det är nu hänger ju kök o vardagsrum ihop.
1:a advent är min jobbhelg o samtidigt 9årig bröllopsdag.
2:a advent äter vi julbord med släkten.
Vet att det även planeras för julbord på jobbet, men har inte hört när o var.
Veckan före jul är jag ledig precis som denna vecka, tis - fre. Det är skönt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mmmm Mmmm En fröjdefull jul

2008-10-24 @ 17:45:14
URL: http://nogg.se/farmorlisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0