Håller mig vaken..

Hostan håller mig vaken om nätterna, varför är det så, att man hostar mest då?
Detta medför trötta dagar, vädret gör ju inte humöret bättre.
Lite tvätt o klädvård dag.
Linus hade kompisar hemma på förmiddagen. Madde var uttråkad. Då måste man ju djälvas lite med lillebror, eller?
Kommentaren, varför ritar ni teckningar till Trick or treat för, vi är ju ändå inte hemma på fredag, för vi ska ju vara hos mormor, så underbar. Tack. Gissa vem som gick i taket. Kompisarna fick lov att gå hem o någon åkte in på sitt rum efter att ha kastat ut alla pennor på golvet.
Har man inget att göra så skaffar man sig alltså. Jo, han skulle kanske plockat upp själv oxå, det vore väl idealiskt, men orka ta den fajten oxå. Sorterade ut icke fungerande pennor medan jag plockade.
Lunch o sedan ridtajm med Madde.
Som medan jag plockade pennor blev beordrad upp på vinden för inventering av vinterkläder.
Är det bara jag som är så knäpp? Att spara vinterkläderna på vinden? Kolla vad som passar året efter innan man köper nytt, är det korkat?
Sortera ut sommarkläder ur garderoben när sommaren är slut för att förpassa dessa till vinden, till nästa sommar, är det bara jag som gör detta?
Anledningen att jag frågar, jo,vi är lite oense här. Jag påstår att jag alltid gjort så. Min äkta hälft påstår att han aldrig varit med om att man gör så. Vi har ju bara bott ihop i 13 år... Antar att jag smugit med denna aktivitet tidigare.
Fortsatte vår inventering och sortering när vi kom tillbaka. Massor av vantar o mössor fanns det. Även ett termoställ o en täckappa o päls, så någon jacka är inte nödvändigt om jag inte springer på en väldigt snygg/billig.
Termobyxor i svart o grått i strl 110-120, dvs för små för mina barn, knappt använda fanns 6-7 par. 120-130 5-6 par oxå.
En kasse med "gamla" vantar o sånt till mamma. Två kassar kastades, några till UFF.

M kom hem o det skulle packas inför resan imorgon oxå. Första frågan: Finns det TV i stugan? Sist vi var nere o bodde i stuga var vi så trötta så vi sov på två röda. Att vi har två bärbara datorer var ju för att kunna resa o barnen skulle kunna se på film, så visst de kan få följa med. Det är dock inte det första jag packar.
Sängkläder stod nog överst på min lista, i huvudet.
Finns att hyra, blev svaret. Okej, då packar vi ingenting då.
Kläder åker jag ju för att köpa, tvål, tandcréme, duschtvål och shampoo likaså.
Så nu är inget packat!

Host host, natti natti!

Kommentarer
Postat av: therese

Hoppas ni får en trevlig resa.I morgon bär det av till sth daniel följer med,sedan ska jag möta en gamal klasskompis där som ska visa vägen dit,och så ska vi fika lite.

2008-10-29 @ 18:29:12
URL: http://mammatezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0