Göteborg

Göteborg var toppen. Svårt att sova innan bara. Somnade kl 04, skulle upp 06. Var så osocial så jag stoppade lurarna i öronen o lyssnade på min ljudbok både på väg ner o upp. Var till dansbutiken nästan allihop när vi kom ner, jag skulle ju inget handla men vi följde med strömmen. Blev ett par dansskor till mig.30% o som jag suktat efter dessa tidigare.

Drog med mig ett gäng, på 12 st, ner till Jensens Böfhouse. Vi älskade ju maten sist vi var där. Kö in, men det gick fort. Lika gott denna gång. Snabbt tillbaka till bussen igen. Ingen tid för shopping som vi hade hoppats. Blev skjutsade de ynka 500 m till scandinavium, vi kunde ha gått, men flera var osäkra på väg o hur långt det var.  Jag köpte idén, vill ju inte gärna lägga mig i en planerad bussresa med 60 st, utan finner mig i att göra som jag blir tillsagd. 

Var tidiga in till föreställningen. Hittade de bra platser vi fått. Toa o lite sånna bestyr innan det var dags.
High school musical at the ice tour.
Helt suveräna på att åka skridskor. Vilken show.
Direkt hem efter, landade i soffan 20.20. Dansbandskampen pågick för fullt. Telefonen ringde. Grannen som undrade om vi kom över på en drink. Inte svårövertalade där inte. Ölen flödade ett par timmar, chapel hillen vi tog med, tog nog oxå slut. När Madde somnade sittandes på en stol var det dags att rulla hemåt. Skönt då att man bara är två hus bort.
Tror dock att vi övertalade dessa att följa med ut på fredag.
Kvällen börjar i källaren hos mor&far. Sedan bär det av till Motala parken.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0