Bullar

Gårdagen började betydligt bättre än dagen.
Studsade upp o satte en bulldeg. Åkte ner till Byagården o mötte upp C.L. Fick en lista att handla på IKEA o Biltema.
Tillbaka för att aka ut mina bullar. pärlsocker. Hm.. vem har ätit upp detta? M hade åkt till jobbet en sväng för att fixa sista med budgeten trots ledig dag. Han fick lov att handla på hemväg. Tillslut kunde jag baka ut bullarna. Var lite lat så det blev bara på en halvliter, ca 55 st. Passade på att slänga ihop en sockerkaka undertiden jag gräddade o ugnen var varm. Medan den stod inne snodde jag ihop några kolakakor.
Kan man misslyckas med sockerkaka?
Det gjorde jag i a f. För liten form eller något, den bara jäste o jäste o jäste. Det stannade aldrig. Tillslut gav jag upp o tog ut den. Blev ju till att rengöra ugnen sen då, var väl kanske på tiden i a f. Så det fick bli såpa i den. Diskmaskin o tvättmaskin igång.
Efter allt bak , blev det sängläge en timma innan barnen kom. Nya Amelia lockade ju lite.
Skrubbade sedan ugnen, så den blänkte. Vill ju ha en ny, då jag uppfattar värmen som ojämn.
M. städade upp på Linusrum, jag plockade i hallen. Hur kan det bli så här emellanåt? Vart kommer alla grejjer från?
Några maskiner tvätt hanns med till. Sedan var det dags att skala potatis till middagen, isterband till detta.
M. fick lov att åka till Rinna efter Madde som varit hos Lovisa.
Efter maten var det dags att åka o dansa.

Väl hemma fick det bli Grey´s A.
Snurrade sedan länge, länge innan jag tillslut somnade vid 01.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0