ARRRRGGGG!!!!

Frukost med mor o far vid 9.30. Passade på att utnyttja dygnskortet vi fått, o tog pendeln in till jobbet vid 11.08.
Ett varv på Kalmar. Flöt väl på lite bättre än på fredagen. Fick ju t o m en Y2a denna gång.
Många inställda tåg denna söndag då vi bara hade fyra fungerande fordon. Så det som skulle till Västervik före mitt blev inställt. oki, Kalmar sista lika så. Jaha och?
Dessa killar knallade hem. Fast de visste att det kom ett tåg till. Någon av dem kunde kanske varit snäll o stannat kvar då de hade betalt till 21 o 23! Så jag fick lov att växla själv.
Sedan insåg jag att om det näst sista Vk är inställt så borde jag köra första på morgonen istället för andra, så jag tog ut order för detta. Upptaget på TK, som vanligt så några besked gick inte att få.
Vk by night o kortkort nattvila, jag var ju inget trött innan heller. Kom ner vid 23.30 började igen 05.13.
Om jag hade fått bestämma så hade jag gått hem efter Kalmar svängen kl 20 dagen innan och P.N som skulle ha kört tåget  innan hade fått köra mitt ist, då han inte hade gjort ett skit dagen innan. Dessutom skulle han köra två varv på måndagsmorgonen. Så han var tvungen att komma tillbaka till jobbet vid 08.30 för att köra sitt sista varv, jag vägrade.
Jag skulle ju sluta 9.18. Så när han kom, hade jag startat upp fordonet åt honom, bara för att visa, så här gör man . Vi hjälps åt!!! Så följde jag med o växlade ut åt honom. Föregå med gott exempel! Barn gör inte som man säger barn gör som man gör, ekade i skallen på mig.
Nej givetvis inte hans fel, kunde ju inte han tänka ut själv. Det skulle TK ha gjort.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar som om denne P.N. behöver lära sig hur det är att ha ett jobb?

2008-10-08 @ 21:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0