Ännu en

dag som jag gjort ingenting.
Lite gnäll, som kan ge en förklaring till ingenting. Har grymt ont i halsen, detta började i tisdags. Försökte med thé o strepsils på kvällen. Inte en värktablett i sikte.
Onsdags morgonen började ännu sämre. Ont i hela kroppen, yr i huvudet. Beskrivningen jag gav dem som undrade då var: som gelé i benen o bomull runt hjärnan. Kanske lite utav influensa symtom.
Så jag blev sängliggandes hela förmiddagen. Upp för att värma nytt thé bara. Orkade inte ens hålla i o läsa en tidning, tror det säger rätt mycket om mig.
Framåt eftermiddagen hade jag i alla fall lite mer ork, plockade ur diskmaskinen, sorterade tvätten från i tisdags o fick igång en ny maskin.
M var iväg till jobbet en sväng på förmiddagen o handlade värktabletter, så jag antar att det var dessa som gjort susen nu.
Lagade mat, bad att någon annan skulle göra det, men det var för ansträngande. Datorn kunde väl springa iväg eller nåt.
Eftersom jag var lite piggare, så bestämde jag mig för att åka bort o vara med på dansen för att inte missa.
Fuskade lite i bakraden bara. Vi hoppade över hörn till hörn allihop o gick direkt på dansen. Snurra var ingen hit, snurrade väl ungefär var tredje gång. Testade att blunda, blev helt yr i skallen.

Vaknade i stort sett i samma skick i morse. Linus vill inte gå till skolan, har inte fått någon bra förklaring av honom. Har frågat om han mår dåligt, ont i huvudet, om det hänt något i skolan. Får bara inget svar.
Orkar inte ens ta fajten med honom så han får vara hemma. Mina barn är ju så sällan sjuka, så visst kan man få slappa en dag då och då. Bara att det är lov nästa vecka o bara två skoldagar kvar ju.
Imorgon åker ju jag 04 och M kommer då inte stanna hemma en fredag, så detta ska bli intressant.
Hoppas han får arslet ur o anställer någon snart, innan A. går hem o är barnledig. så denne hinner komma in i arbetet o bli varm i kläderna. Inte för det hjälper en fredag, för då jobbar de ju allihop ändå. Fattar inte att folk inte kan lära sig att handla andra dagar. De måste verkligen trivas att köa.

Så nu har jag gnällt färdigt, den som har något att invända, bara sluta läs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0