Tror ni det funkade?

När vi skulle ut ur stall, var vi åter igen inlåsta av en pendel. Minutrarna tickar så himla fort så, när man väntar, avgångstiden närmar sig. Har de satt detta i system?
Kom iväg någon minut sent. Fick besked om att banan var avstängd från Gamleby o neråt, pga rälsbrott! detta pga solkurva. Sa ju att det inte såg ok ut, varför står man inte på sig mer? Jag hade ju dock ingen koll på hur det skulle se ut just där. Buss var beställt, denskulle ner ovända o ta med resenärer norr ut till oss igen innan vi skulle få åka.

Glass! Vi ville ha Glass! Kan meddela att gamleby är precis som det låter en gammal by. Helt nedlagd om jag får säga. Vi gick o gick o gick, en glassbar- semesterstängd!, en mack- stängd, pressbyrån hittade vi tillsist.

Väl tillbaka tog det inte långtid innan bussen kom. Ny inskrivning i radioblocken, o iväg ca 10 min sena.
Vad som hände, jo strax efter Falerum igen. Motor B gick varm. Det vi lade märke till denna gång var motorvarvet innan- super högt, mycket högre än motor A.
I.J fick lov att hänga på kontaktorn igen.
Var uppe 11 min sent. In i stall 17.02. Nästa tåg mot Vk skulle avgå 17.12 SAMMA Y1:a!!! Stackarn, han var ju ensam, jo en TV hade han såklart att tillgå. Vi försökte visa hur vi hade gjort. Så han skulle ta sig fram i a f.

Fick mezz att handla grillkol o mashmallows.
Ringde pappa o kollade om jag skulle plocka upp Madde som varit med honom på "raggarträff" på Omberg hela dagen.
Stannade o hämtade henne o fick höra lite om deras bravader, alla cadillacerna som stannade under dagen. Tipsrunda o precisionskörning. De hade varit först över mållinjen med Thunderbirden.

Hem o kastade av kläderna o ut på pooldäck medan en gnutta av solen visade sig. Hann sitta 20 min innan det var dags att fixa lite mat.
Somnar nog sittade snart. Imorgon är det sovmorgon. börjar 12.20 o målet är Kalmar. Lite flyt tack.
Fast man läs sig mer på strul så visst gärna, men bara lite. Medan vi är två. Om 8 turer är man ju helt ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0