Slog mig ner

Hann i a f sätta, mig i solen o slå upp tidningen innan L. ringde. Hon ville ut o cykla, men va 17 rumpan måste väl läka sen sist, innan man kan på´t igen. Nej skämt o sido, orkade bara gå, pratar lättare då.
Väntade in att Linus kom innaför dörren o gick sedan en promenad. Medan jag pratade i telefonen med L. Startade jag givetvis diskmaskinen så den skulle vara klar när jag kom hem.  Gav även blommarna i köket lite vatten.
Vi gick i en timma. Träffade på mormor med passagerare som varit uppe vid gården de bodde förrut. Har nu plockat ur diskmaskinen, startat en tvättmaskin. Ska strax fixa något till Kvällsmat. Sedan ska jag iväg o dansa.
Tur att man åker pendeln så man kan utnyttja tiden att plugga. Hade en liten skrivning i morse när vi kom. Gick så där. Hjärnsläpp vad gällde TC men kunde förklara hur hjälpmaskinerna fick fart.. och så dessa förkortningar hit o dit. DAV o FBO o SOS o DMA osv.
Medan jag lagar mat är det nog bäst att ge blommorna i hallen lite vatten oxå.
Undra om jag behöver göda tjejerna som är här alla tre?
Två av dem ska ju med o dansa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0