Samma visa

Startade dagen 05.30. Iväg till jobbet 06.40, ute i goood tid.
Tog ut order o det mycket spännade momentet med att kolla vilket fordon vi skulle ha. Haha, samma  som igår.
Kul, kul. Men nu visste vi ju hur vi skulle lösa problemet. Även om jag fortfarande misstänker att det finns andra sätt. Detta funkade ju dock.
Fick en knastokig TV, garvade så jag tjöt, jag låg dubbelvikt stundtals. Räckte med att han visade sig. Han under höll oss hela dagen sedan. Roliga historier avlöset varann, tack C.
Vi kom till vk 5 min innan det var dags att åka tillbaka igen. Dåligt spårläge på ett ställe- det såg ut som spagetti i spåret. Det tyckte visst tåget före oxå, för det hade begärt syning av banan. Vi fick i a f åka upp igen. På precis samma ställesom igår lade motor B ner igen, inget driv, I.J kastade sig på ficklampan o upp i F5 bakom mitt huvud, en motor att plåga igen.
Kommer ju inte upp i hastighet så fort då, men det rör sig framåt i a f.  I.J. tog beslutet att vi skulle köra så långt det gick utan att stanna o resetta.  Kom till Åtvid sen gjorde vi en snabbis. Så iväg igen. Var ca 15 minuter sena i Lp, beror ju lite på nedsättningar på banan oxå.
Rast- hade köpt sallad på hemväg igår.
Ut igen. Hoppades på nytt fordon...
åh, nej då. den är fixad var svaret vi fick på verkstaden. Men det sa ni ju imorse oxå ju.
Jo, men jag har blåst rent under så nu funkar den. Oki, sa vi,vi kör, men dj..lar om det inte går hela vägen... Då jagar vi dig när vi kommer upp igen.

Kommentarer
Postat av: FL

Fick tips om din blogg av en kollega.. :)



Det var trist att behöva tursätta Y1 1310 åt er igen, men vi på fordonsledningen Cst (som kör fordonledningen på Y1 och Y2 när inte Lp är bemannat) hade inte så mycket val, tre Y2 på verkstad, 1382 hade kanske kunnat funka, men den hade ingen AC å då brukar det bli olidligt att åka Y2 nån längre stund, så då fanns bara 1310 kvar. 1333 var dessutom på nån anna utflykt och är om inte annat ännu sämre. Synd att inte 1317 funkar, den är annars den maskin som går bäst av Y1:orna. Amandan rullar på rätt bra också, bara det finns gas! :-)



Rälsbrottet (enligt BV var det ett saftigt rälsbrott) blev klart vid sextiden på kvällen, så imorrn ska det förhoppningsvis gå att köra tåg till Vk igen



2008-05-31 @ 20:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0