På topp!

Blev ju Kalmar idag igen. Åkte pendeln vid 8.30 imorse. Träffade en av mina gamla arbetsledare. Hon sa faktiskt Hej o undrade hur det var, O var sååå trevlig. Kräks!!! Det var ju hon som för 4 år sedan talade om för mig att i deras papper var jag minsann bara tågvärd, att jag sedan gått lokförarutbildning på eget initiativ betydde inget. Jag skulle inte komma o tro att jag var något annat än Tågvärd. Själv var hon beordrad plattformstjänst dagen till ära. Att jaga andra med fel uniform går bra. Själv hade hon inte ens en reflexväst. Har för mig att de som har yttre tjänst har en gul fin jacka för att synas.

Jag hade slutspurten idag. Så softade ner till Kalmar. Å.E var med så vi pratade på rätt friskt.
Å.A började köra. H.O tog över i Berga.
K.D var tågvärd- super ambitiös. Vilken skillnad mot den tjej som åkte dagen innan.
Hann en sväng på stan idag oxå, i a f till godisaffären!
En kille hade blivit stoppad från att tjuvåka på tåget innan o vi hade fått beskrivning på honom, så när han kom stod K.D beredd o bad att få se biljett. Han hade ingen o inte heller några pengar. Polis tillkallades o han blev kvar i Kalmar!
Vi blev genom detta ca 10 min sena iväg. Stod på rätt bra antar jag. Vi var 7 min sena i Linköping. X antal ATC -broms i iver att ligga på topp.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Var det Hedvig eller vad hette hon nu igen? Jo är man på plattform ska man ha knallgul jacka eller reflexväst, helt rätt.

2008-05-17 @ 10:44:22
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0