Ljusstrul

Kom lagom till start av föreställningen idag. Blir ju så lång väntan annars. Vi dansar som nr 12, 27, 35.
Madde som 17, 27, 34.
Ljuset var inte på sitt bästa humör idag, så vi hoppas tekniken funkar bättre imorgon.
Efter paus, ville det inte alls var bara svart, tog en bra stund att fixa. Nervöst vid varje som skulle in. Tillsist hakade ljuset upp sig åt andra hållet, i tänt läge. Som tur var, var det stora tjejer som dansade som hade vett att hålla kvar positionerna.
I tumultet som uppstod därefter råkade en grupp hoppas över. Alla blev snopna när beslut togs att de inte skulle få dansa sin dans. Tror att allmänt bu kom i kulisserna. Tog tre låtar att besluta om, sen blev det deras tur. Medan detta tvistades, var det Maddes tur att dansa. De brukar ju ha fröken i kulisserna att titta på. Hon blev dock så upptagen med detta att hon beslutade att byta plats på Madde o sätta henne på mitten istället. Madde ledde sedan hela gruppen genom hela dansen! Hon gjorde visst fel på något ställe, men eftersom de andra kollade på o hängde efter henne gjorde de ju lika o ingen märkte något.
A-L berättade att om Madde hade visat ett halvår tidigare hur duktig hon är/har blivit, hade hon fått pokalen i år, men nu var det för sent. Superkul att få höra att hon är duktig! Inte kul att få höra redan idag bara, antar jag. Vilken besvikelse att veta redan nu att det inte kan vara hennes namn de ropar upp imorgon när den ska delas ut till den som utvecklats mest i år. Hon blev dock erbjuden att flytta upp en grupp. Ska bara lösa det med ridning o jobb osv. Ev kunde de dela en annan grupp oxå o sätta ihop lite bättre tjejer+ de två killarna i en o sedan behålla de som behöver lite längre tid för utv i en annan. Varför ska livet vara enkelt, ställ till det bara o byt dag till tisdag, så kan vi inte fortsätta med ridningen. Som hon oxå blivit duktig i. Hoppade o galopperade idag. Nästa vecka är det sista ridningen, balansövningar.

Jag har lovat  grupp 5 att fixa blomor från dem till dansfröknarna. Ska väl bli en till Madde oxå så klart.
Undra om jag borde betalat till Linus frökensblomma oxå, bäst att fråga grannen...
Maddes fröken, har inget hört.
Ridfröken skulle Lina fixa.

M. hade fått blommor idag på Öppningsdagen. Madde o jag var in på eftermiddagen o spanade o åt lite godis.
Mamma o pappa hade visst åkt ner på sin lunch för att gratulera, både till butik o på födelsedagen.
Födelsedagen är ju dock först imorgon.
Grattis kan jag ju skriva redan nu för han lär inte se det förrän imorgon, då han sov redan när Madde o jag kom hem.
Nu ska jag se om hon somnat.
Astrid Lindgrens värld imorgon, sedan dansuppvisningens sista föreställning. Om vi inte stupar i säng imorgon är det ett under.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Kul att höra att A-L tycker Madde har utvecklats. Det kan jag hålla med om. Låter vettigt att hon skulle få hoppa upp en grupp. Hon är ju betydligt duktigare än ett flertal i sin nuvarande grupp. Tror du vet vilka jag syftar på ;) Kul att dansen gick bra för henne trots att hon fick byta position.



2008-05-28 @ 10:27:44
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0