Hett!

Riktigt så här hett har vi inte haft det idag men nästan.
Det tåg som brann drabbade visst svägerskan Eme som jobbar på biljetterna i Örebro.

Min dag blev inte heller riktigt som tänkt.
Y1:a på Västervik, tyckte det var jätte bra. Det skulle visst eg varit Y2 i det tågläget, av någon anledning var det bytt. Bättre för mig då jag behöver öva båda.
Till Vk tog vi oss galant. Lite sen med det beror på nedsättningar på spåret. 30 min paus i Solen.
Sen började eländet. När vi närmade oss falerum, indiderade multfel, dvs en motor(bakre) blev för varm. Tillslut la den av. Då hade vi bara en kvar. Tappade fram/bak indikeringen (tror jag) något hände i a f, så innan vi fick fatt i någon var vi nere i 15km/h. Fick besked om att det gick att hålla in ett relä. Ingela fick stå o trycka undertiden jag körde.
Innan Bjärka-säby tyckte nästa motor att det var för varmt så då la den oxå ner jobbet. Rullade så långt det gick så vi stod vid en lämplig väg... utifall att... reset. Några knappar vid generatorerna o manöverströmbrytaren o höll in. Jag läste Ingela utförde. Har inte en aning om vad vi sysslade med. Inget vi lärt oss förra veckan i a f. Gjorde nya start försök. Motorerna hade nu svalnat något, så de hoppade igång. Fram till nästa signal Inf bl till Bjärka, nu inskrivning i radioblocken. MÖTE. Fick sedan stå där o invänta ett tåg som just gått från Lp. Blev ytterligare 20 min sena. Så totalt var vi en timma sena upp.

Rast i Lp i hus 30, usch.
Massor av folk o jätte opersonligt.

Sedan skulle vi ju till Vimseby oxå. Samma maskin, nähe tack sa vi o såg till att byta till oss en Y2. Svalt o skönt. Höll på att inte komma iväg alls, stod en X12 framför som ingen ville/kunde flytta på. Gick från stall när vi skulle ha åkt.
Var något sen ner men det är fortfarande 10-nedsättningen över bron i Hjulsbro som ställer till det mest.
Växlade ut o ställde av den Y2:an för natten. Lite rast hanns med.
Bytte av ank från Kalmar. Södergående var sent igen. Blev 15 min sena.
Höll någ rätt bra fart upp sen gissar jag, toro vi bara var 12 sena i Lp.
Pedeln hemåt. Träffade en Tv som ska gå över.
Fixade en sallad till morgondagen att ta med.

Sömn innan det är dags igen.
God natt!

Kommentarer
Postat av: W

hej!



kul att läsa om en y1-förares vedermödor, är själv förare på kinnekullebanan. :) av din beskrivning ovan blir jag dock lite fundersam, var det verkligen hög kylvattentemperatur som var problemet? indikerade det bara "multipelfel" och inte "kylvattentemp hög" också? det ser lite mysko ut i mina ögon. det ni gjorde med knapparna (som sitter vid generatorsäkringarna, inte själva generatorerna, de sitter vid motorerna under vagnen) var att nollställa felindikeringssystemet. knapparna hör till detta. :)



P.S: Y1 är det bästa som finns ;)

2008-05-31 @ 00:00:41
Postat av: Emelinda

Folk blev som tokiga igår pga det brinnande godståget eftersom det blev en massa förseningar. Folk verkade tycka det var helt skandal att det började brinna. Knasiga människor finns det gott om!

2008-05-31 @ 06:23:18
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Förresten, vad har ni för galningar på Veolia som kör? Blev stopp i trafiken här om dagen då en förare kört mot rött :P Tog ett tag innan det kunde rulla på igen eftersom de hade funderingar på att ta föraren ur tjänst vid tillfället, men han fick jobba vidare iaf. Trött månne? Jag menar, ni får väl flera indikeringar på att det är rött längre fram på banan, inte sant?

2008-05-31 @ 06:25:13
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0