Genrep

Kl 17.00 idag var det dags för genrep. Hade försökt att köra igenom danserna ett par gånger på soldäck, men lyckades inget vidare. Grannen kom o ville låna kudde... till mage på baby boom... så vi pratade bort tiden. Packade picnickorg. Kollade igenom alla kläder o skor ännu en gång.
Skjutsade hem Maddes kompis E. som hade varit hos oss övernatt.
Pengar till biljetterna fixades. Bara att jag trodde att jag hade beställt 7 biljetter, har hela tiden haft 7 i huvudet, nu när jag skulle lösa ut dem hade jag bara 5 st. Oups, o det är fullt!
Jag har ändå betalat för 7 pers, mormor har ju egen stol så att säga- rullstolen. Linus får väl byta knä emellanåt.
Biljetterna till High School musical on ice i Göteborg för Madde o Mig är oxå betalt. 25 oktober åker vi dit på Bussresa med Dansskolan.
Hoppas att Linus o M kan hitta på något eget att se sedan. Hockey står ju högt på Linus önskelista. Att få se HV71 spela.
Dansa gick ju sådär. Genrep ska väl inte gå bra antar jag? Första dansen satt väl skapligt, höll på att gå åt fel håll på samma ställe som vanligt, men ändrade mig i sista sekund.
Andra gick riktigt bra.
Tredje hann vi inte in till start! Det blir ju mörkt på scenen mellan varje för att man ska hinna ut o nästa grupp in. Maddes grupp är före oss. De är så många o vi skulle ut efter, så vi hann inte placera oss.Sen blev det lite strul på mitten någonstans oxå, vände nog åt fel håll tror jag. Vet inte riktigt varför, har nog tyngden på fel ben. Måste nog öva den ett par gånger innan morgondagen. Alla kläder funkade!
Finalen tror jag oxå att jag kom in rätt. Har ju bara övat den en enda gång. Jag går in först av alla på hela dansskolan så jag måste gå in helt rätt, annars faller ju allt.
Har fixat kaffebryggare o termosar till pauskaffet imorgon. Nu ska jag se om jag kan få barnen i säng, lär ju inte bli tidigare än så här någon av kvällarna i veckan. Står o sover redan nu. Hua!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0