Cykling

Blev ingen promend förrut. L. tyckte vi skulle cykla istället.
Min cykel har som vanligt ingen luft. Då jag har en racerbike, med specialventiler som inte går att pumpa hemma.
Så jag lånade Linus cykel. Aj, aj, aj. hoppas inte vi ska göra något annat än att sitta still o ha teori imorgon, klättra upp på kustpilen utan perrong- helst inte.
Nu tror ni då att vi åkt flera mil, men vi kom 2,5 km, till Ekeby. Stannade o pratade med Maddes skjuts till ridningen på tisdag o bestämde att hon skulle hämta kl 15.00. Madde var med, hon kom på efterkälken på bortväg, jag undrade varför. På hemväg bytte vi cyklar hon o jag, så nu vet jag varför, hon hade ju knappt någon luft i däcken. Så nu var det jag som kom på efterkälken. Helt slut när vi väl kom hem. Blev lite kaffe för att ladda batterierna igen.
M. hade spikat/skruvat färdigt panelen. Skulle sedan torka av matbordet på altanen, började torka fönsterbläck, o lite här o var.
Jo, jag hade hjälm. Skulle aldrig falla mig in att cykla utan, i a f inte i sällskap med mina barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0